2020. május 30. | 11:00

Autós irányzatok, amelyeket sürgősen el kéne végre felejtenie az autóiparnak.  

Kamu kipufogóvég

Igazából tetszik, hogy mostanában fényezett vagy krómszínű kerettel teszik hangsúlyosabbá az autók kipufogóját, még akkor is, ha tudom, a látványos kipufogóvég mögött sokszor csak egy vékony kipufogó lapul. Esténként néha pont olyan szögben világítok be a fenekük alá, hogy látom az igazi kipufogóvégeket is. Sebaj, nem gáz. Szerintem azzal van baj, amikor a hangsúlyos keretbe egyáltalán nem raknak igazi kipufogót. Mint például a képen látható Volkswagen Golf esetében: bal oldalt van egy lefelé konyuló kipufogó, de azért mindkét oldalon ott a vak keret is. Gondolom a nagy testvér Passatra szeretne hasonlítani. Ez már gáz.

Érintőképernyős klímapanel

Nagyon jól néz ki, hogy az autókban manapság mindenfelé érintőképernyőket találni, de van velük egy nagy probléma: nem lehet őket kezelni anélkül, hogy az ember rájuk ne pillantana. Balesetveszélyes tud lenni, ha menet közben pusztán amiatt kell levennie a vezetőnek a szemét az útról, mert kicsit hidegebbre akarja tekerni (nyomkodni) a klímát. A légkondicionáló berendezés kezelőszerveit hagyományos gombokkal és tekerentyűkkel kellene ellátni minden autóban! Egyes autógyártóknak megy ez, másoknak nem, vajon miért?

Érthetetlen típusszámozás

Régen olyan egyszerű volt minden, köztük a különböző autók azonosítása típusszámozás alapján. Az E280-as Mercedesben 2,8 literes 193 lóerős sorhatos motor volt, az 500-asban pedig egy 5,0 literes 320 lóerős V8-as. Más márkáknál is hasonlóan egyszerű volt a helyzet. Erre mi van ma? Tegye fel a kezét, aki tudja, mit takar pontosan az Audi 35 TFSI típusszámozása! Aztán vajon a mai BMW 330i-ben egy soros 6 hengeres 3,0 literes motor van, ahogy annak lennie kéne? Hát nem, csupán egy 2,0 literes, 4 hengeres turbómotor. Követhetetlen és érthetetlen.

Eltűnt a pótkerék

Persze, lehet érteni gazdasági okból, hogy manapság csak egy használhatatlan kerékjavító szettel szerelik fel az autóikat a gyártók, hiszen így tömeget és pénzt takarítanak meg, ami pedig az üzemanyag-fogyasztást is csökkenti. Kisebb fogyasztás = szebb adat a katalógusban, kevesebb károsanyag-kibocsátás = kisebb büntetés a CO2-kvóták miatt. De akkor sincs jól ez így, esküszöm, inkább az ajtópaneleket kellene elhagyni, ha már annyira súlyt akarnak csökkenteni.

M-es logó a 18d BMW-n és társain

Hopp itt egy Mercedes-AMG C-osztály, amott egy M4-es BMW, itt pedig egy Audi S4. Csak kapkodom a fejem a forgalomban ilyen autók láttán. Ja nem, tévedtem. Az első autó csak egy AMG logós C180 volt, a BMW csak egy M Pakettes 18d, az Audi pedig csupán egy S-line A4 2.0 TDI. Miért kell egy alap autót úgy feltűntetni, mintha a legdurvább sportmodell volna? Tudom a választ: kivagyiságból. Az autógyárak meg jót röhögnek ezen és persze tartják a markukat: keresnek mint az állat, méghozzá rengeteg pénzt.

Zongoralakk

A zongoralakk jól néz ki a képeken és addig, amíg az autó a szalonban áll. De ha valaki elkezdi használni az autót, amibe sok zongoralakkot építettek be, akkor hamar rájön, hogy a zongoralakk utánzatú díszítőelemekkel csak a baj van. Porosodnak, szöszölődnek, rajtuk marad az ujjlenyomat és már pusztán attól karcolódnak, hogy ránéz az ember. Kényes egy anyag sajnos, ezért nagyon hamar száműzni kellene minden autóból őket!

Túlbuzgó start-stop rendszer

A start-stop rendszerek a környezet védelmének szellemében születtek, na meg persze a pénztárcánkra is jó hatással lehetnek, mert spórolnak némi üzemanyagot. Dugóban, lámpánál és úgy általában állás közben minek is járjon a motor, ezért leállítja azt a rendszer. Hogy jót tesz-e motornak a folyamatos ki-bekapcsolás, arról megoszlanak a vélemények, de alapvetően nem egy rossz találmány, már ha jól van programozva. De sajnos sok márkánál túl buzgón teszi a dolgát, azaz túl korán kilövi a motort, majd késlekedve röffenti be újra.

+1: áremelkedés

Az általános drágulás a legrosszabb autós trend, ami jelenleg megfigyelhető az autóiparban. Az autók árai úgy kilőttek 2020-ban, mintha kötelező volna. Már az alsóbb kategóriákban is 1-2 milliós áremelkedés tapasztalható, nem mindegy, hogy egy Suzuki Vitara 5 millió listaáron vagy 7. A gyengélkedő forint és az elcsépelt szigorodó károsanyag-kibocsátási normák az okai mindennek. Aki teheti, annak érdemes még a kifutó modellek közül csemegézni, mert az újabb generációk jelentősen drágábbak lesznek majd.

  • Címkék:
  • Top