2018. október 13. | 03:36

Nem a kockás zászló fogja jelezni a futamok végét

A következő szezonban 21 futam lesz a terveknek megfelelően - jelentette be az F1 vezető testülete, az FIA az Autósport Világtanáccsal tartott pénteki ülését követően. A történelemben ez csupán a harmadik alkalom, hogy 21 versenyt rendeznek a Forma-1-es világbajnokság keretei között. Korábban erre 2016-ban és 2018-ban volt precedens.

A 21 futamból 11 Európában kerül megrendezésre, 5-öt Ázsiában, négyet Amerikában és egyet Ausztráliában tartanak. A Magyar Nagydíjra augusztus első hétvégéjén kerül sor a Német Nagydíjat követően.

Mikor kezdődik a 2019-es F1-es szezon?

A 2019-es Forma-1-es szezon első versenye március 17-én startol a hagyományoknak megfelelően Ausztráliában, míg a szezonzárót Abu Dhabiban rendezik december 1-jén. A 2018-as naptárhoz képest a sorrendben csupán egyetlen változás történt, felcserélték a Mexikói- és az Amerikai Nagydíjat. A kora tavaszi kezdés és a decemberi befejezés azt a célt szolgálja, hogy a pilóták és a csapatok jobban ki tudják pihenni magukat 1-1 futam között, és az utazás sem lesz majd oly feszített tempójú.

A Formula 1 történetének 1000. futamára is jövőre kerül sor, méghozzá a Kínai Nagydíj alkalmával. Azt nehéz volna állítani, hogy nagy hagyományokkal rendelkező pályát ér ez a megtiszteltetés, de alapvetően egy érdekes vonalvezetésű helyszínről van szó, ahol a majdani erőviszonyok függvényében izgalmas csata bontakozhat ki a dobogós helyekért.

A hivatalos 2019-es Formula-1-es 2019-es versenynaptár:

  1. Március 17. – Ausztrál Nagydíj, Melbourne
  2. Március 31. – Bahreini Nagydíj, Sakhir
  3. Április 14. – Kínai Nagydíj, Sanghaj
  4. Április 28. – Azerbajdzsáni Nagydíj, Baku
  5. Május 12. – Spanyol Nagydíj, Barcelona
  6. Május 26. – Monacói Nagydíj, Monaco,
  7. Június 9. – Kanadai Nagydíj, Montreal
  8. Június 23. – Francai Nagydíj, Le Castellet
  9. Június 30. – Osztrák Nagydíj, Spielberg
  10. Július 14. – Brit Nagydíj, Silverstone
  11. Július 28. – Német Nagydíj, Hockenheim
  12. Augusztus 4. – Magyar Nagydíj, Budapest
  13. Szeptember 1. – Belga Nagydíj, Spa
  14. Szeptember 8. – Olasz Nagydíj, Monza
  15. Szeptember 22. – Szingapúri Nagydíj, Szingapúr
  16. Szeptember 29. – Orosz Nagydíj, Szocsi
  17. Október 13. – Japán Nagydíj, Szuzuka
  18. Október 27. – Mexikói Nagydíj, Mexikóváros
  19. November 3. – Amerikai Nagydíj, Austin
  20. November 17. – Brazil Nagydíj, Sao Paolo
  21. December 1. – Abu-Dhabi Nagydíj, Yas Marina

Az Austinban megrendezésre kerülő Amerikai Nagydíj még apró csillaggal szerepel a versenynaptárban, hiszen az ASN megerősítésére még várni kell.

Milyen új szabályok lesznek 2019-ben az F1-ben?

A futamok hivatalos leintését ezentúl nem a fizikai kockás zászló fogja jelezni, hanem egy led tábla. Ez minden bizonnyal ki fogja váltani jó néhány rajongó ellenérzését, bár a kockás zászló is megmarad, mint a show része, hivatalos funkciója azonban nem lesz.

A hátsó lámpákkalkapcsolatban a Mercedes csapat által korábban már tesztelt megoldást bevezetik, ami látványos újítás lehet.

Bizotnsági okokból a visszapillantó tükrökre és a hátsó szárnyakra vonatkozó szabályok is módosulnak. A hátsó légterelők a mögöttük haladók jobb észlelése érdekében magasabban fognak elhelyezkedni.

Igyekeznek javítani a fedélzeti kamerák elhelyezését illetően, hogy a glória minél kevesebbet takarjon ki a közvetítés során a képből. Biztonságosabbá kívánják tenni magát a Halót is, mely kapcsán a legnagyobb aggályt jelenleg a pilóta esetleges autóban ragadása jelenti egy baleset következményeként.

Még szigorúbban fogják kötelezni a csapatokat arra, hogy vizsgálják át alaposan autóikat, mielőtt a pályára engedik őket. Már az első szabadedzés előtt nyilatkozatot kell aláírnia az istállóknak, hogy versenyautóik maximálisan megfelelnek a biztonsági előírásoknak. Ha mégis leszakad róluk egy alkatrész olyan esetben, amely nem indokolja, az eddigieknél is súlyosabb büntetésekre számíthatnak a csapatok.

2020-ra is van már fix módosítás, 8 óráról 9-re emelik azt az időtartamot, amíg a verseny előtt minden csapattagnak távol kell maradnia a pályától.