2019. november 21. | 13:47

Stephan Winkelmann szerint még nagy potenciál van a belsőégésű motorban.

Habár a Volkswagen-csoport már javában nekilátott az elektromos modellek fejlesztésének, egyelőre nem minden gyártó gondolkozik ugyanígy erről a témáról a konszernen belül. A szupersportautókról híres Bugatti vezetője, Stephan Winkelmann a Los Angeles-i kiállításon elmondta, hogy egyelőre nem tervezik a villanyos modellek bevezetését. Egyrészt mert szerintük még nagy potenciál van a belsőégésű motorokban, másrészt pedig még nincs azon a szinten a Bugatti, hogy ebbe a nagyszabású fejlesztésbe belefogjon.

„Amikor nálunk is eljön a villanyosítás ideje, akkor nem csak egy, a piac által kikényszerített elektromos modellt fogunk bemutatni, hanem egyenesen a legjobbat, ami kapható” – mondta Winkelmann a kiállításon.

A Chiron egyébként a leggyorsabb sorozatgyártású autók között van jelenleg, hiszen legutóbb 490 km/órás sebességet mértek ennél a modellnél.

A W16-os blokkal eddig igyekeztek a belsőégésű motorok csúcsát képviselni, a tervük pedig ezután sem csupán a sebesség hajszolása lesz. Winkelmann szerint a Chiron sokkal több egy pusztán gyors szuperautónál, hiszen a jó vezethetőség, az optimális tömegelosztás, a komfort és a stílus ugyan úgy fontos ismertetőjegyei ennek az autónak.

Arról is voltak hírek korábban, hogy a Bugatti is készít egy SUV modellt, ám ez egyelőre még nem valósul meg, hiszen ehhez a Volkswagen beleegyezése és anyagi támogatása is kell. A környezet védelméért azonban a Bugatti is szeretne tenni, ezért 2020 elejétől 4000 fát készülnek elültetni a francia környezetvédelmi szervezetekkel együttműködve, valamint a Molsheimben található gyár zöld forrásból fogja nyerni az elektromos áramot a termeléshez.

További érdekes hírekért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorának legújabb videóját!