2019. november 14. | 14:09

A Tata anyacég új partnert keres küszködő brit gyermekének.

Jelenleg egyáltalán nem olyan pozícióban van a JLR-csoport, amilyenben lenni szeretne. A kínai eladások nem úgy alakultak, ahogy tervezték, ráadásul Európában sem teljesítenek kiemelkedően. Egy korábbi hír szerint 4500 embert bocsátottak el, az indiai Tata anyavállalat pedig partnercégeket keres, melyekről már számos hír és pletyka jelent meg. Most az merült fel, hogy a Tata állítólag kapcsolatba lépett a Geely és a BMW érdekcsoportjával.

A tárgyalások állítólag nagyon korai szakaszban vannak egyelőre, ráadásul más vállalatok is képbe kerülhetnek. Korábban szóba került, hogy a PSA-csoport megvenné a Jaguar-Land Rover kettőst, ám a Tata nemet mondott. A helyzetet az elektromos hajtások és az önvezető technológia kifejlesztésének fontossága sem segíti, hiszen ezek mind sok befektetést igényelnek.

„Az autógyártóknak sok pénzt kell a fejlesztésekbe fektetni, a Tata azonban nem rendelkezik elegendő forrással ezek finanszírozására. Egyetlen márka sem akar magára maradni, különösen a luxus-szegmensben nem. A Tata pedig nem is szándékozik megválni a Jaguar-Land Rovertől” – mondta Deepesh Rathore, egy független indiai szakértő.

Nem könnyű tehát a Tata helyzete, hiszen mindenképpen egy versenyképes cégcsoport tulajdonosa szeretne lenni, a Jaguar-Land Rover pedig fontos eleme kell legyen a stratégiájuknak. A JLR-csoport ráadásul tett egy olyan ígéretet, hogy a 2020-tól bemutatott modelleknek lesz teljesen vagy részben elektromos kiadása is. Most már csak az a kérdés, hogy lesz-e a közeljövőben a PSA-FCA fúzióhoz hasonló csoportosulás?

További érdekes hírekért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorának legújabb videóját!