Az olaszok zsinórban második évben végeztek a Brand Finance listájának élén.
Társszerző: Hajdu Balázs
Okos befektetési lehetőségeket keresel 2020-ra? Itt egy kiváló ötlet: tedd a pénzed a Ferrariba. A Brand Finance független márkaértékelési és stratégiai tanácsadó ügynöksége ugyanis az olasz autógyártót választotta a világ legerősebb márkanevének. A Ferrari 100-ból 94,1 pontot kapott a Márka Erősségi Index alapján. Minden iparágat figyelembe véve mindössze 12 márka kapott AAA+ minősítést.
„A luxus megtestesítője, mindenki a Ferrarit csodálja a világon. Kiemelkedően erős márkanevük van. Nem csoda, hogy sok olyan fogyasztó is szeretne Ferrari-emblémával ellátott termékeket vásárolni, aki soha nem engedhet meg magának egy ilyen olasz luxusautót. Kiemelten fontos, hogy a menedzsment megfelelően irányítsa a márka jövőjét és fenntartsa a vállalat exkluzív státusztát” - mondta David Haigh, a Brand Finance vezérigazgatója.
A Ferrari zsinórban másodszor zsebelte be a díjat. Tavaly 94,8 pontot kaptak, ezzel megelőztek olyan márkaneveket, mint a McDonald’s, Coca-Cola, Lego és Disney. Az olasz márka értéke 9%-kal emelkedett és már 9,1 milliárd dollárnál tart. Ebben szerepet játszottak a pozitív eladási mutatók, valamint a márkanév globális ereje.
A tavalyi esztendőben öt új modellt jelentettek be, köztük van az SF90 Stradale és a Ferrari Roma, melyekkel új piaci szegmensek vettek célba. Eközben létrejött egy egyezség a Ferrari és a Giorgio Armani Group között, mely a Ferrari termékek eladását kívánja elősegíteni.
Neked van valamilyen Ferraris ajándéktárgyad, pólód, plüssmackód?