2019. november 13. | 08:22

Az S-osztályt nem a versenypályára tervezte a Mercedes, viszont tesztelni muszáj.

A tulajdonosok csupán 0,1% -a teszi ki ennyire nagy igénybevételnek a limuzint, ennek ellenére a német precizitásból nem enged a gyártó. A Mercedes választéka az utóbbi években jelentősen kibővült a piac minden szegmensében, ám az S-osztály továbbra is a vitathatatlan zászlóshajó.

A látványos EQS kiegészíti a kínálatot jelezve a márka komoly szándékát az elektromos szegmensben is. A múlt és a jövő egyaránt elfér a háromágú csillag jelvénye alatt, azonban az EQS vizuálisan érdekesebb, viszont most térjünk vissza az új S-osztály kémfelvételeihez.

A Carspotter Jeroen nevű YouTuber a Nürburgringen fotózta le a szedán egy álcázott példányát. A következő S-osztály formája láthatóan őrzi a hagyományokat, a videón pedig látszik, hogy nem bántak vele kesztyűs kézzel a próbakörök során.

Az ajtók szokatlanul vastag álcázása alatt valószínűleg a kiugró kilincsek bújnak meg, amelyeket a Maybach verziónál már láthattál és ezek nem csak dizájn elemként szolgálnak. A simább ajtóprofil pedig növeli az autó aerodinamikai hatékonyságát és így csökken az üzemanyag-fogyasztás.

Az összkép azonban még rejtve marad az álcafólia miatt, viszont apróbb részleteket láthatsz, mint például a Mercedes legújabb tervezési nyelvét követő fényszórókat, amelyek már a CLS-ben megtalálhatók. A hátsó lámpák a csomagtérajtón is folytatódnak, így még markánsabb lesz hátulról az S-osztály, nem mintha szükség lenne rá.

A Zöld Pokolban villantott teljesítménye alapján várnám a sportosabb és morcosabb kiviteleket, ám a szomorú valóság az, hogy mivel a V12-es erőforrásokat fokozatosan kivezeti a gyártó, így az AMG S-osztálynál az S63-mal be kell érned.

A belső tér azonban nagyon át fog alakulni, korábbi kémfotókon látszik, hogy a műszerfal elrendezésében nagy változások történnek. Az óriási dolgokról szólva az érintőképernyő jelentősen nagyobb lesz, és még jobban sofőr-orientált elrendezés fogja jellemezni, ahogy a korábban említett EQS-ben látható.

A Mercedes még egy szót sem szólt a frissített zászlóshajójának műszaki specifikációjáról, viszont várhatóan a következő hónapokban mutat pár részletet. A teljes nyilvánosságra hozatalra a tervek szerint jövőre kerül sor, a luxusszedán egyébként a németországi Sindelfingenben található Daimler új Factory 56 összeszerelő üzemében kerül gyártásra, ahol a nagyobb és drágább modellek készülnek.