2019. december 06. | 16:49

Öt hónap alatt több mint 17 000 igénylés és több száz szerződéskötés történt.

A februári bejelentés után tömegesen rohanták meg az autókereskedéseket a nagycsaládosok, ez idáig több mint 17 000 igénylés érkezett be a Magyar Államkincstárhoz.

A Duna Autónál például 18 márkából (Abarth, Cupra, Fiat, Honda, Hyundai, Kamaz, Kia, Lada, Mitsubishi, Nissan, Peugeot, SEAT, Skoda, Subaru, Suzuki, Volvo, Renault, Dacia) jelenleg 10-nek van hétszemélyes modellje az egyterűektől egészen a nagyobb szabadidő-autókig összese 18 modell felel meg a feltételeknek. Markó Zoltán, a Duna Autó Zrt. kereskedelmi és marketingigazgatója elárulta: november közepéig több mint 300 szerződést kötöttek meg, és ennek 25%-át már át is adták a nagycsaládosoknak. A cég eladásai így éves szinten 5-10%-kal emelkedtek, így már bizton kijelenthető, hogy 2019 végére új átadási csúcsot fognak megdönteni.

A legérhetőbb árú autó a Dacia Lodgy, a megkeresések kb. 40%-a erre a típusra érkezik, a Duna Autónál az eddig megkötött szerződések 1/3-át erre a modellre kötötték, a Lodgy indulóára 3 899 000 Ft. A második helyen a Skoda Kodiaq áll, ha a kedvezmény mértékét levonjuk az alapmodell árából, akkor már 5 920 000 forinttól haza is vihető. Habár összességében a Fiat a nagycsaládos eladások 15%-át birtokolja, ezt három modelljének – Fiat Doblo Panorama, Fiat 500L Wagon, Fiat Talento – együttes számaival érte el.

A Duna Autó adatai szerint a nagycsaládosok jellemzően a már állami támogatással csökkentett 5-7,5 milliós kategóriában választanak autót, így népszerűek a Nissan X-Trail, Peugeot 5008, SEAT Tarraco, Mitsubishi Outlander modellek. Egyterű fronton a SEAT Alhambra, Peugeot Traveller és Renault Traffic, ezeknél olcsóbban a Peugeot Rifter, Boxer, Expert és a Renault Grand Scenic jöhet szóba. A 7,5 forintnál drágább kategóriában a Renault Espaceből, Hyundai Santa Féből és Nissan E-NV200-ból csak 1-1 fogyott, a legdrágább, állami támogatással 16,5 millió forintért elkelt Volvo XC90-es szintén egy példányban fogyott.