A Daimler állítólag figyelmeztette a pénzügyi elemzőket, hogy a szigorodó 2020-a CO2-es szabályozások több milliárd euróval csökkentik bevételüket.
Összesen négy brókerház (kettő Németországban és kettő az Egyesült Királyságban) megerősítette, hogy az utóbbi hetekben felvette velük a kapcsolatot a Mercedes-Benz anyavállalat és figyelmeztették őket, hogy az elemzők 2020-as konszenzusa szerint a csoport nyeresége körülbelül egyötöde lesz a korábbinak.
Ennek egyik oka a Mercedes személygépjárműinek elektrifikációja és a haszongépjárművek iránti kereslet csökkenésével járó többletköltségek, állítja az Autonews Europe.
"Ez most nem semmiség, mert a becslések túl magasak voltak. A BMW szén-dioxid-megfelelési költségeit teljesen ellenőrzés alatt tartják, míg a Daimlernél ez egy hatalmas probléma, ezért most 20%-kal próbálják csökkenteni" - mondta egy londoni elemző.
A Daimler befektetői szerint a Mercedes 1,2 milliárd és 1,5 milliárd euró közötti visszaesésre számít, míg a Daimler Trucks 700 és 800 millió euró közti bevételre számít.
Eközben a Daimler új vezérigazgatója, Ola Kallenius, aki májusban lépett Dieter Zetsche helyére, továbbra is milliárdos költségeket takarít meg, miközben rengeteget költ a villamosítási stratégiára.
Annak ellenére, hogy a német márka nem teljesíti a 2020-ra kitűzött célt, arra törekszik, hogy az alapvető Mercedes személygépkocsi-üzletág 2021-re visszatérjen a szokott kerékvágásba.
Az autós világ friss híreiért nézd meg az Alapjárat hírműsorát!