2019. december 06. | 10:28

Érkezik az Active X Vignale, azaz a magasított prémium kivitel.

A Ford Focus a kompakt kategória egyik legnagyobb kedvence volt és lesz is valószínű még egy jó darabig. Jól mutatja sikerét, hogy az 1998-as bemutatása óta már több mint 7 millió példány fogyott belőle, és a legújabb generációt (negyedik a sorban) is szépen viszik. Pedig nincsen egyszerű dolga a SUV-őrült világban, de méretbeli hátrányát nagyon ügyesen ellensúlyozza.

Nem arra gondolok, hogy jó vezetni, hogy jól felszerelt, hogy jól megy vagy hogy az összeszerelés minősége nem ad okot a panaszra, hanem arra, hogy sokféle motorral, sokféle felszereltséggel és bőséges karosszériaválasztékkal konfigurálható az autó, azaz mindenki megtalálhatja a saját ízléséhez legjobban igazodó kinézetű, méretű, motorizáltságú és felszereltségű modellt.

Motorfronton hatféle benzines és 4 dízel erőforrás érhető el hozzá, ami főleg annak tükrében szép teljesítmény, hogy egyes gyártók egyes modelljei már csak egyféle benzinmotorral érhetők el. A felszereltségi szintek között is bőséges a választék a Focushoz, a konfigurátorban jelenleg 7 különböző szint található. Karosszériából pedig van a sima 5 ajtós, a kombi, a limuzin illetve az emelt hasmagasságú Active elnevezésű változatok.

Ha mindez nem volna elég, a Fordokat Vignale logóval ellátva is meg lehet vásárolni, melyek magasabban felszerelt, jobban motorizált és prémium kiviteleket takarnak az egyes modellekből. A Vignale modellcsaládot gazdagítja a most érkező  Active X Vignale, ami egy emelt hasmagasságú, különleges kivitelű autót takar bőséges ellátmánnyal. A modell elérhető lesz sima ötajtósként és kombiként is.

Az autóban olyan tételek is az alapfelszereltség részét képezik, mint az elektromosan állítható és fűthető első ülések, a minőségi bőrkárpitozás, a nagyméretű érintőkijelző, a LED fényszórók, a 17 colos alufelnik vagy a parkoló-asszisztens.  Az indulóára feltehetően 9 millió Ft körül várható. A Focus modelloffenzívája ezzel korántsem ér véget, 2020-ban megérkezhet a várva várt sportverzió, az RS, a normál változatok pedig kérhetők lesznek végre hibrid hajtásrendszerrel is.