2019. december 29. | 09:27

Az autók iránt érzett szenvedély ezekkel az autókkal kezdődhetett.

1. David Coulthard – Renault 5

A visszavonult Forma-1-es pilótának érvényes megrendelése van az 1 200 lóerős AMG Project One szuperautóra. Orrában egy F1-származék 1,6 literes V6-os turbómotort építenek, melyhez 4 villanymotor kapcsolódik majd, jó eséllyel ez lesz minden idők leggyorsabb sorozatgyártású autója versenypályán. Nem mindig álltak Coulthard garázsában sportautók, első verdája egy Renault 5-ös volt, amit még közvetlenül a jogosítvány megszerzése után vásárolt magának.

2. Bernie Ecclestone - Morgan 3-Wheeler

A Forma-1 egykori ura nem mai gyerek már, ezt mutatja első autója is, ami egy 3 kerekes Morgan volt. Bernie Ecclestone állítólag nem túlzottan rajong az utcai autókért, inkább versenyautókat gyűjt. Egyszer azt nyilatkozta, hogy nem is nagyon emlékszik arra, milyen autói voltak korábban. Ez azért is van, mert főleg nagy fekete luxuslimuzinokkal közlekedik, amihez természetesen sofőr is tartozik.

3. Carroll Shelby - 1934 Dodge

Carroll Shelbyt bátran lehet hívni az autótunningolás keresztapjának. Ő volt az az ember, aki a híres AC Cobrát adta a világnak sok nagyon gyors Ford Mustanggal egyetemben. A Shelby logóval ellátott autók nagyon gyorsnak számítanak. Nem állt tőle messze az autóversenyzés sem, az 50-es években több F1-es futamon is indult. Első autója ennek ellenére nem egy sportkocsi volt, hanem egy 1934-es családi Dodge, amit még az édesapjától örökölt.

4. Jackie Stewart - Austin A30

Sir Jackie Stewart idén ünnepelte 80. születésnapját. Mielőtt azonban híres, három bajnoki címmel rendelkező F1-es autóversenyző lett volna, fiatalabb korában édesapja autószervizében húzta az igát. Keményen dolgozott és olyan ügyesen spórolt, hogy 17 éves korára már sikerült összegyűjtenie egy vadonatúj Austin A30 árát, amit nyomban meg is vásárolt magának.

5. Mario Andretti - Chevrolet Bel Air

Az olasz származású, amerikai autóversenyző neve méltán szerepel az autósportok legnagyobbjai között. Rajta kívül mindössze egyetlen ember volt képes futamgyőzelemre a Formula 1-ben, a NASCAR-ban, a WSC-ben és az IndyCarban is egyszerre. Jelenleg egy Lamborghini Aventador büszke tulajdonosa, első autója pedig egy 1957-es Chevrolet Bel Air volt, amit a fatertól örökölt.

6. Nico Rosberg - Audi RS6

Az egyszeres F1-világbajnok Nico Rosberg Keke Rosberg fiaként nem a szegénységbe született bele. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint első autója, ami egy Audi RS6 volt. A 450 lóerős V8-as szörnyeteget természetesen édesapjától kapta, rögtön azután, hogy megszerezte a jogosítványát. A fiatal monacói sokak álomautóján már rég túladott, jelenleg inkább új csúcs Mercedeseket hajt.

7. Ayrton Senna - Willys Jeep

Kétségtelen, hogy Ayrton Senna, minden idők egyik legnagyobb Forma-1-es autóversenyzője volt. Pályafutása során 3 világbajnoki címet szerzett és ki tudja mire lett volna még képes, ha nem történik meg az a végzetes baleset az olasz nagydíjon. Senna már 7 évesen tudott vezetni, a család farmján Brazíliában egy Willys Jeep volánja mögött sajátította el az autózás fortélyait. A McLaren a tisztelet jeleként róla nevezte el egyik sportautóját.

8. Kimi Raikkönen – Lada

Kimi Raikkönen útja a Forma-1-ig nem volt előre kitaposva. Nem született gazdag családba, ezért az autóversenyzői karrier csak nagy áldozatok árán volt lehetséges. A sikerhez persze kellett a fiatal finn pilóta kivételes tehetsége is. Az a tény, hogy első autója egy Lada volt talán segített neki. A hideg telek, a csúszós utak és hátsókerék-hajtás remek kombináció lehetett ahhoz, hogy a Jégember fejlessze vezetői tudását.

9. Richard Hammond - 1976 Toyota Corolla Liftback

A brit tévés személyiség kakukktojás a listán, mert ő az egyetlen, aki nem kötődik sehogyan sem a Forma-1-hez. Pályafutását rádiósként kezdte, de az autóőrülete hamar váltásra ösztökélte. Az áttörést a BBC műsora, a Top Gear hozta el számára, amivel világszinten ismertté vált a neve. Első autója egy 1976-os Toyota Corolla volt. Garázsában azóta rengeteg autócsoda megfordult már.

10. Mark Webber - 1969 Toyota Corona

Mark Webber első autója egy harmadik generációs, Ausztráliában gyártott Toyota Corona volt. Hogy demonstrálja, milyen strapabíró kis autó, állítólag egyszer a barátaival közösen felgyújtotta, de még a tűz sem volt képes elpusztítani a járgányt. A visszavonult F1-es versenyző ma már Angliában él és szenvedélyesen gyűjti Porsche 911-eseket. Remélhetőleg azokat nem próbálja meg felgyújtani.