Hogyan festenének a modern autók a 80-as évekbeli elődjeik orrával?

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2020-02-28, 12:18

Következzen néhány mai autó, amely megkapta a 80-as évekbeli legendás elődjének az orrészét. Zseniális!

1. Volkswagen Golf

Az első generációs Volkswagen Golfot 1974 és 1983 között gyártották. Akkoriban egy modern, kategóriateremtő autó volt, mert nem szabad elfelejteni, hogy gyakorlatilag a Volkswagen Bogár utódjának számít. A Golfokból hamarosan debütál a nyolcadik generáció, a típus méltó az előd hírnevéhez, azóta is a kompakt kategória etalonjának számít. A gyalogosvédelmi szabályok értelmében ma már elképzelhetetlen lenne szögletes orrot szabni az autónak, pedig kétségtelen, hogy nem áll neki rosszul az egyes hűtőrácsa és kerek lámpái.

Új mk8-as Volkswagen Golf a régi 1-es Golf orrával

2. Toyota Supra

Amikor először ránéztem a számítógéppel átrajzolt Toyota Suprára, hirtelen nem is láttam rajta semmi furcsát. Az új sportkocsi harmonikus a régi orr részével is, sőt, a bukólámpák még jobban is állnak neki, mint a mostaniak. Természetesen szintén a gyalogosok védelmében ma már nem lehet bukólámpát tervezni az autókra, amelyek egyébként a légellenállásnak se tesznek jót. De hol voltak ezek a modern (érthető és szükséges) irányelvek a 80-as években?

Új Toyota Supra a régi második generációs Supra(A60) orrával

3. Honda Civic

Szegény 2016 óta kapható új Honda Civicnek elég bénán áll az 1979 és 1983 között készült elődjének az orra. Az egyébként vagány autó hirtelen nagyon esetlennek tűnik a második generáció front részének vonalaitól. Hihetetlen mennyit számít ennyi részlet, a szögletes lámpák, a vízszintes és függőleges hűtőrács, valamint a kukaszínű lökhárító sem illik hozzá.

Új tizedik Honda Civic a második generáció orr részével

4. BMW 3

Bezzeg az új 3-as BMW (G20) nagyon adja az előd E30 első traktusával. Tudom, a szépség szubjektív, de nekem ez így ahogy van, nagyon tetszik. A négy kerek fényszóró sportosságot kölcsönöz az autónak, a kifelé dőlő hűtőrácsnak köszönhetően pedig ismét belelátni a cápa vonalait a BMW-be. Mennyire hiányzik ez a dizájn a maiakból!

Új G20 BMW 3 az E30 orrával

5. Ford Mustang

A Ford Mustang Amerika és talán a világ egyik legemblematikusabb, legismertebb neve és sportautója. Nem azért, mert akármikor is a legjobb volt a kategóriájában, vagy mert a leggyorsabb volt, hanem a megjelenése, a viszonylagos egyszerűsége és nyers ereje mindig lenyűgözte az embereket. Vagy mégsem? A harmadik generáció idején (1979 -1993) történt valami az amerikai márkánál, mert minden szempontból siralmas Mustangot készítettek. Nem is csoda, hogy Ford Sierrának tűnik az új hatodik generáció a régi orrával.

Új hatodik Ford Mustang a harmadik generációs Mustang orrával

6. Chevrolet Blazer

Egykoron a Chevrolet Blazer egy szögletes formájú, masszív terepjáró volt, amely 4,0+ literes sorhatosokkal és 5 liter feletti V8-asokkal volt szerelve. Az autó mára anyuci szaladgálós crossoverévé szelídült, főleg 4 hengeresekkel találkozni az orrában (még az USA-ban is), és a legerősebb kivitelt is „csak” egy 3,6 literes V6-os mozgatja. Nem csoda, hogy már nem a férfias orr résszel szerelik, hanem valami Lexusokra hajazóval. Pedig nem állna neki rosszul a régi eleje.

Új Chevrolet Blazer a 80-as évekbeli elődje orr részével

Kapcsolódó írások

1978 Ford Fairmont, oldalnézet, jobbról
2018. november 06.
A történelem során számos villogós autó segítette az amerikai zsaruk hajszáját. Most megtudhatod, hogy a Ford Crown Victoria és a Hudson Hornet mellett melyik típusok voltak az USA történetének legmenőbb rendőrautói.
Mercedes-Benz W116 méretnövekedés
2020. július 10.
Utánajártam néhány típusnak, hogy mennyivel lett nagyobb és nehezebb az évtizedek során. Hát sokkal.

További hírek