Top 5 Audi koncepció, melyek sosem kerültek sorozatgyártásba

Közzétéve:
2018-12-25, 10:00

A négykarikás márka mindig is igyekezett vezető szerepet vállalni a fejlesztésekben, ez hol sikerült nekik, hol nem. Íme néhány példa arra, amikor igazán odatették magukat a tervezők.

Minden évben kihoznak a gyártók olyan tanulmányautókat, melyekre csak a nyálamat csorgatom, de az csak álom marad, hogy az utcán is összefussak egy példánnyal. Van, amelyik a futurisztikus külseje miatt különleges, más példányok pedig a lemezek alatt dolgozó innovatív technológia miatt. A vállalatok ilyenkor meg szeretnék mutatni, hogy mire képesek, és hogy milyen irányba szeretnének elindulni a fejlesztéseikkel.

2003-as Audi RSQ koncepció

  1. RSQ – 2003

Az RSQ egy kétszemélyes sportautó, melyet a 2003-as Én, a robot című filmhez készített az Audi. A Will Smith főszereplésével forgatott sci-fi nagy siker volt, a „gömbökön” guruló járműből két extra példányt is készítettek, egyet az ütközésekhez, egyet pedig a belső felvételekhez. A sportkocsi önvezető funkcióval is rendelkezett a filmben, mely akkoriban nagyon menő újításnak számított.

2010-es Audi Quattro koncepció

  1. Quattro Concept – 2010

Az RS5 alapjaira épülő Quattro Conceptet 2010-ben mutatták be Párizsban, mely egy alacsonyra ültetett, rövid túlnyúlásokkal ellátott kétüléses sportautó volt. Az alumínium karosszéria rendkívül könnyűvé tette a járművet, melyet egy 2,5 literes, öthengeres turbós motor hajtott. A blokk 408 lóerőt teljesített, a 0-100-as sprinthez pedig 3,9 másodpercre volt szüksége. Nagy kár, hogy ebből sem lett végül szériagyártmány.

2003-as Audi Rosemeyer koncepció

  1. Rosemeyer koncepció – 2000

A ’30-as évek egyik nagy alakja az autóversenyző Bernd Rosemeyer volt, aki egy sebességi rekord felállítása közben vesztette életét. Róla nevezték el ezt a 2000-ből származó tanulmányt. Az autót egy 16 hengeres motor hajtotta (akárcsak a harmincas évekbeli gyorsasági autókat), és az egész karosszéria ezüstös fényt kapott. A xenon lámpákat lemezek takarták alaphelyzetben. Az ülések mögött elhelyezett motort látni lehetett egy üvegen át, a klasszikus visszapillantók helyett pedig kamerák mutatták az autó mögötti képet.

 1991-es Audi Avus Quattro koncepció

  1. Avus Quattro – 1991

Az Audi már a ’30-as években is igyekezett innovatív anyagokat használni, így kezdtek kísérletezni az alumíniummal. Addig jutottak vele, hogy a ’91-es Tokiói Autószalonon bemutatták a teljesen alumínium karosszériás Avus Quattro tanulmányt, mely meghökkentő formavilágával sokkolta a közönséget. A prototípusban egy 509 lóerős W12 dolgozott, a 0-100-as sprinthez pedig kevesebb mint 3 másodpercre volt szüksége.

1923-as Audi Type K koncepció

  1. Type K – 1923

Érdekes módon ennek a márkának is van magyar vonatkozása, hiszen 1923-ban Járai Pál az Audi K-modell alvázára épített egy áramvonalas autót. A tesztek során 130 km/órás sebességet ért el, míg az azonos hajtással ellátott Audi modellek csak 100 km/órára voltak képesek. Ez a konstrukció a későbbi Auto Union és DKW versenygépek alapját adta.

Címkék:

Kapcsolódó írások

2019 Audi E - tron, SUV, kék, oldalnézet, balról
2018. december 19.
Az Audi 2025-ig 12 elektromos modellt fog piacra dobni, az elsők között lesz a 2020-as kistermetű SUV is
Top 5 Porsche tanulmányautó, fehér Porsche, elölnézet, balról
2018. december 30.
A Porsche úgy döntött, bemutatja 5 kedvenc tanulmányautóját. A lista némely tagja meghökkentő, de egyikük sem mondható utolsónak.
Heti autós képgyűjtemény
2017. február 09.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.
Autós képgyűjtemény 2.
2017. február 13.
Gyors válogatás az autós világból, vegyes témákban