Top 5 Audi koncepció, melyek sosem kerültek sorozatgyártásba

Közzétéve:
2018-12-25, 10:00

A négykarikás márka mindig is igyekezett vezető szerepet vállalni a fejlesztésekben, ez hol sikerült nekik, hol nem. Íme néhány példa arra, amikor igazán odatették magukat a tervezők.

Minden évben kihoznak a gyártók olyan tanulmányautókat, melyekre csak a nyálamat csorgatom, de az csak álom marad, hogy az utcán is összefussak egy példánnyal. Van, amelyik a futurisztikus külseje miatt különleges, más példányok pedig a lemezek alatt dolgozó innovatív technológia miatt. A vállalatok ilyenkor meg szeretnék mutatni, hogy mire képesek, és hogy milyen irányba szeretnének elindulni a fejlesztéseikkel.

2003-as Audi RSQ koncepció

  1. RSQ – 2003

Az RSQ egy kétszemélyes sportautó, melyet a 2003-as Én, a robot című filmhez készített az Audi. A Will Smith főszereplésével forgatott sci-fi nagy siker volt, a „gömbökön” guruló járműből két extra példányt is készítettek, egyet az ütközésekhez, egyet pedig a belső felvételekhez. A sportkocsi önvezető funkcióval is rendelkezett a filmben, mely akkoriban nagyon menő újításnak számított.

2010-es Audi Quattro koncepció

  1. Quattro Concept – 2010

Az RS5 alapjaira épülő Quattro Conceptet 2010-ben mutatták be Párizsban, mely egy alacsonyra ültetett, rövid túlnyúlásokkal ellátott kétüléses sportautó volt. Az alumínium karosszéria rendkívül könnyűvé tette a járművet, melyet egy 2,5 literes, öthengeres turbós motor hajtott. A blokk 408 lóerőt teljesített, a 0-100-as sprinthez pedig 3,9 másodpercre volt szüksége. Nagy kár, hogy ebből sem lett végül szériagyártmány.

2003-as Audi Rosemeyer koncepció

  1. Rosemeyer koncepció – 2000

A ’30-as évek egyik nagy alakja az autóversenyző Bernd Rosemeyer volt, aki egy sebességi rekord felállítása közben vesztette életét. Róla nevezték el ezt a 2000-ből származó tanulmányt. Az autót egy 16 hengeres motor hajtotta (akárcsak a harmincas évekbeli gyorsasági autókat), és az egész karosszéria ezüstös fényt kapott. A xenon lámpákat lemezek takarták alaphelyzetben. Az ülések mögött elhelyezett motort látni lehetett egy üvegen át, a klasszikus visszapillantók helyett pedig kamerák mutatták az autó mögötti képet.

 1991-es Audi Avus Quattro koncepció

  1. Avus Quattro – 1991

Az Audi már a ’30-as években is igyekezett innovatív anyagokat használni, így kezdtek kísérletezni az alumíniummal. Addig jutottak vele, hogy a ’91-es Tokiói Autószalonon bemutatták a teljesen alumínium karosszériás Avus Quattro tanulmányt, mely meghökkentő formavilágával sokkolta a közönséget. A prototípusban egy 509 lóerős W12 dolgozott, a 0-100-as sprinthez pedig kevesebb mint 3 másodpercre volt szüksége.

1923-as Audi Type K koncepció

  1. Type K – 1923

Érdekes módon ennek a márkának is van magyar vonatkozása, hiszen 1923-ban Járai Pál az Audi K-modell alvázára épített egy áramvonalas autót. A tesztek során 130 km/órás sebességet ért el, míg az azonos hajtással ellátott Audi modellek csak 100 km/órára voltak képesek. Ez a konstrukció a későbbi Auto Union és DKW versenygépek alapját adta.

Címkék:

További autós hírek

A felvételen látható teherautó sofőrje feltehetően nem az útra koncentrált ugyanis eléggé későn sikerült észrevennie, hogy megállt előtte a sor.…

A DK-s Vadai Ágnes tett fel egy nagyon fontos kérdést a belügyminiszternek „Miért segédmotoros kerékpár az elektromos roller? Avagy a rendőrség…

“Nem mindennapi lélekjelenlét kellett annak az autósnak ahhoz, hogy megakadályozzon egy gázolást. A férfi szerda éjjel sétált a forgalommal szemben…

Intézkedéscsomagot tett le a  miniszterelnök és a kormány asztalára Lázár János, a nemdohányzók védelméért felelős miniszteri biztos, amiben többek között…

Ezen pörög a Net 3 napja! Azt fejtegetitek ki volt a hibás. A fő kérdés, hogy itt van-e 2 párhuzamos…

Kapcsolódó írások

2019 Audi E - tron, SUV, kék, oldalnézet, balról
2018. december 19.
Az Audi 2025-ig 12 elektromos modellt fog piacra dobni, az elsők között lesz a 2020-as kistermetű SUV is
2019. március 26.
Az NSU 1967-ben mutatta be a Wankel-motoros Ro 80-t, amiről úgy tűnt, meg tudja menteni a céget. A kezdeti sikerek ellenére népszerűsége hamar megcsappant, a korát megelőző szedán gyártóját egymagában csődbe vitte
2018-as Suzuki Vitara elölről
2018. október 23.
Több jeles magyar képviselője is volt az autóiparnak világszerte az idők során, mára pedig számos nagyvállalat van jelen az ország különböző térségeiben.
Top 5 Porsche tanulmányautó, fehér Porsche, elölnézet, balról
2018. december 30.
A Porsche úgy döntött, bemutatja 5 kedvenc tanulmányautóját. A lista némely tagja meghökkentő, de egyikük sem mondható utolsónak.