Veszélyes a hangulatvilágítás 700 ezer Volkswagenben

Közzétéve:
2018-08-26, 08:00

Visszahív 700 ezer Tiguant és Tourant a Volkswagen - jelentették be a német autógyár wolfsburgi központjában.

A visszahívás a Tiguan városi terepjáró és a Touran egyterű autó tetőablakkal és hangulatvilágítással felszerelt új modelljeire vonatkozik. A probléma valójában a hangulatvilágítással van, amibe nedvesség szivároghat, ez pedig rövidzárlatot, illetve akár tüzet is okozhat.

A dolog azért gáz, mert jól mutatja az autók tetőablakainak „vízállóságát”, vagyis inkább annak hiányát. Ezt támasztja alá a gyártó érdekes instrukciója is, miszerint a szóban forgó modelleket a javításig tovább lehet használni, ám ha a tetőablak vezérlő modulja körül nedvességre utaló barnás folt jelenik meg, akkor azonnal „rohanni” kell a legközelebbi márkaszervizbe. A meghibásodás állítólag a 2018. július 5. előtt gyártott autóknál fordulhat elő.

Volkswagen Tiguan

A legtöbb rosszul szigetelt gyártmányt Németországon kívül értékesítették, és sok magyar tulajdonost is érint a visszahívás: Tiguanból 611 darabot, míg a Touranból 234 darabot adtak el júliusig. Persze nem tudni, közülük mennyiben volt tetőablak és hangulatvilágítás, de néhány vevő biztosan élt a lehetőséggel.

Pár hónappal ezelőtt biztonsági övvel kapcsolat problémák miatt hívtak vissza 411 ezer Volkswagen konszernhez tartozó autót. Itt ráadásul arra kérték az érintett 220 ezer új Polo, 191 ezer 2017-2018-as Ibiza és 2018-as Arona tulajdonosokat, hogy minél hamarabb menjenek be a márkaszervizükbe, illetve a javításig ne használják a hátsó középső ülést. A probléma ugyanis a bal hátsó biztonsági övvel van, aminek a zárja kioldódhat, ha a bal hátsó és a középső hátsó ülésen egyaránt van utas, és az autó gyorsan vált sávot.

Volkswagen Touran

Ennél is nagyobb vihart kavart a Volkswagen másik visszahívása, ami a károsanyag-kibocsátási tesztet manipuláló szoftver frissítése miatt vált aktuálissá. Ez azért verte ki sokaknál a biztosítékot, mert bármennyire is állítja a Volkswagen, garanciát nem vállal arra, hogy a frissítést követően nem csökken majd az autók motorteljesítménye.

Ez a visszahívás 8,5 millió darab Euro-5 és Euro-6 környezetvédelmi besorolású autót érint, amelyeknél átlagosan 25-30 százalékkal csökkenthető a nitrogén-oxid kibocsátás a megoldással. Persze ehhez az is kell, hogy a tulajdonosok bevigyék autójukat a márkaszervizekbe, ám sokszázezren ezt nem tették meg eddig, éppen a teljesítmény csökkenésétől tartva. Emiatt már olyan ötlet is felmerült a német gépjármű-felügyelet, a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) belső dokumentumai szerint, hogy a jelenlegi önkéntesség helyett kötelezővé tennék a módosítás elvégeztetését, ám ha a motorok teljesítménye emiatt romlik, tömeges fogyasztói perekre számíthat a német autógyár.

Forrás:

  • MTI

Kapcsolódó írások

Csökkenhet a visszahívott VW-dízelek motorteljesítménye?
2018. július 18.
A dízelbotrány miatt millió számra hívja vissza autóit szoftverfrissítésre a Volkswagen, ám arra nincs garancia, hogy ettől nem csökken majd a motorteljesítmény.