2019. november 18. | 18:10

Az ígéreteket ideje eredményekre váltani.

Társszerző: Hajdu Balázs

A BMW i Andretti Motorsport csapata kiválóan kezdte az ABB FIA Formula-E 2018/2019-es idényét. A következő szezonban a Mercedes és a Porsche is csatlakozik, ami természetesen plusz nyomást helyez a BMW-re. A bajor gyáróriás csapatának meg kell küzdenie Antonio Felix da Costa távozásával is.

A BMW hatalmas várakozásokkal, és kiválóan sikerült tesztekkel vágott neki az előző idénynek. Az első futamot Antonio Felix da Costa nyerte, ami egyben az Andretti Motorsport első győzelme volt a kategóriában. Rögtön bajnokesélyesnek kiáltották ki őket – majd Marrakeshben jött a dráma. A verseny záró szakaszában az élen haladó Da Costa és Alexander Sims ütközött, és egy biztos kettős győzelmet dobtak el maguktól.

Da Costa vállalta a felelősséget az incidensért, ám a BMW szezonja azonban innen csak lefelé ívelt. Több győzelmet nem is sikerült bezsebelniük, bár a tempójuk rendben volt. Több alkalommal lettek a fordított rajtrácsos szabály áldozatai, nehezebb volt átverekedni magukat a középmezőnyön. A csapatok összetett versenyében az 5. helyet szerezték meg, ami nem rossz eredmény az első szezonban, a jövőben azonban győzelemre kell váltaniuk a teljesítményt, ha fel akarják venni a versenyt a többi nagyágyúval.

Da Costa a következőkben már a Techeetah csapatánál versenyez. A portugál versenyző távozása komoly csapás az Andretti Motorsport számára, hiszen már három idényt eltöltött ennél az istállónál, így jól ismerte azt. A tehetséges fiatal Maxi Gunther érkezett a helyére. A német pilóta 10 versenyen indult az előző szezonban, és a Geox Dragon színeiben két ötödik hellyel vétette észre magát. Gunther mindössze 22 éves, nem lesz könnyű dolga a rutinos rókák között. Csapattársa Alexander Sims lesz, aki már tavaly is az istálló szolgálatában állt, a tavalyi bajnokság utolsó versenyén, New Yorkban második helyen ért célba.

Szerinted mire lesz képes a BMW i Andretti Motorsport a következő Formula-E szezonban?