2019. december 05. | 15:20

Egyre nagyobb igény mutatkozik az ikonikus verseny- és raliautók helyreállítására és karbantartására, a Prodrive ennek tesz eleget.

A klasszikus autók értékei jelentősen növekedtek az elmúlt évtizedben, igaz ez a közúti és a pályaautókra is. Számos verseny- és raliautó is jó befektetésnek bizonyul a pénzes emberek számára, különösen a híres eseményeken vagy neves versenyzők által vezetett technikákért fizetnek dollár milliókat. Legutóbb például a Michael Schumacher által vezetett Ferrari F2002-es Formula 1-es autó Abu Dhabiban került értékesítésre 6,6 millió dollárért.

A British Motorsport és a Prodrive egy új szolgáltatás, a Prodrive Legends keretein belül vállalja klasszikus verseny- és raliautók karbantartását és helyreállítását a növekvő igényeknek megfelelően.

A Prodrive több mint 1100 verseny- és raliautót épített a cég 1984-es alapítása óta. A teljesség igénye nélkül a legismertebbek közé tartozik az 1980-as években futott Porsche 911 SC RS, vagy éppen a Subaru Impreza WRX, melyet olyan legendák vezettek az 1990-es és 2000-es években mint Colin McRae, Richard Burns és Petter Solberg. Vagy éppen az Aston Martin modelljeit is ez a cég készítette fel a WEC szériára.

Azoknak akik klasszikus versenyautók számára rendezett eseményeken vezetik autóikat és valami esetleg nem úgy adja ki ahogy kéne, nyújt segítséget a Prodrive Legends program. Az összes helyreállítási munkát, beleértve az alvázat, a motort, a sebességváltót és a karosszériát a Prodrive központjában, az Egyesült Királyságban található Banburyben, házon belül végzik - bizonyos esetekben ugyanazok az emberek, akik eredetileg az autót gyártották.

A meglévő tulajdonosok és a potenciális vásárlók számára a hitelesítési szolgáltatás is elérhető, amely megállapítja, hogy az autó és az alkatrészeik eredetiek-e és megfelelnek-e az eredeti specifikációknak. Ez a hitelesítés értékes lehet azoknak a tulajdonosoknak, akik el akarják adni a birtokukban lévő legendás technikát.

"Vannak akik versenyezni akarnak autójukkal, és vannak akik inkább befektetésnek tekintik ezeket" - mondta Paul Howarth, a Prodrive motorsport-üzemeltetésének vezetője.

Az autós világ friss híreiért nézd meg az Alapjárat hírműsorát!