2019. november 18. | 15:46

A BMW új i4 szedánja állítólag a Tesla Model 3 közvetlen ellenfele lesz.

A BMW i4 állítólag 80 kWh-s akkumulátorral és átszámítva 530 lóerős teljesítménnyel érkezik és 480 km megtételére lesz képes. A 0-100 sprintet 4 másodperc alatt teljesíti, a végsebességet pedig elektronikusan 193 km/órára maximalizálták.

A BMW nyilvánvalóan ebben a modellben mutatja be az 5. generációs akkumulátor csomagját, amely sokkal kompaktabb, mint a jelenlegi EV és a PHEV esetében. Ez lehetővé teszi, hogy sokkal kevesebb helyet foglaljon el az i4 padló lemezén, bár ez még mindig 544 kg-ot nyom.

Az i4 elfogadja a 150 kW-os gyors töltést, amely a BMW szerint 35 perc alatt képes 80%-os töltöttségi szintre felhozni az akksit. A WLTP szerint akár 600 km-t is meg tud majd tenni egyetlen feltöltéssel.

Az Egyesült Államokban használt EPA ciklusában az i4 teljesítménye nem egyezik meg ezzel a számmal, de a hatótáv így is meghaladhatja a 300 mérföldet, vagyis a 482 km-t. Viszont több távolság- és teljesítmény orientált változat is érkezik majd.

Noha kémfotók már felkerültek a netre egy i4 prototípus teszteléséről, nem valószínű, hogy az megegyezik a gyártásba kerülő modellel. A BMW már megerősítette, hogy az i4 külseje az i Vision Dynamics koncepcióra fog épülni, amelyet a társaság 2017-ben mutatott be Frankfurtban.

„A tavalyi Frankfurti Autószalonon bemutattuk az e-mobilitás jövőjét a BMW i Vision Dynamics által. Ez a jármű valósággá fog válni” – mondta a BMW Csoport vezérigazgatója, Harald Krüger a 2018-as Genfi Autószalonon.

Ha a BMW elmozdul a független "i" sorozatú modellek elvétől, akkor az i4 a következő 4-es sorozat családjába tartozhatna, mivel igen közeli rokonságban áll a Gran Coupéval. A hasmagassága viszont feljebb van, hogy elférjen az akku pack.

Az autós világ friss híreiért nézd meg az Alapjárat hírműsorát!