2020. február 19. | 14:24

15%-kal nagyobb teljesítmény, 20%-kal kedvezőbb fogyasztás érhető el a negyedik generációs hibrid technológiával – állítja a Toyota.

A Prius 1997-es megjelenése óta a Toyota több mint 14 millió hibrid járművet értékesített világszerte. A Yaris 2012-ben a szegmens első hibrid autójaként mutatkozott be, az öntöltő hibrid változatból pedig már közel 500 000 példány talált gazdára Európában. Most itt a negyedik generációs hibrid hajtáslánccal szerelt kivitel, ami a megszokott villanymotorokat alkalmazza az Atkinson-ciklusú, belsőégésű motorral párhuzamosan.

Az 1,5 literes Hybrid Dynamic Force a 2,0 és 2,5 literes rendszerek közvetlen leszármazottja, ezeket a hajtásláncokat már az új Corollából, RAV4-ből és Camryből is ismerhetjük. Az 1,5 literes, háromhengeres benzinmotornál minimális belső súrlódást és mechanikus veszteségeket értek el, a motor a világ legmagasabb égési sebességével büszkélkedhet. A termikus hatásfok eléri a 40%-ot, mely mondhatni dízelmotorokkal versengő érték.

Az új kéttengelyes felépítés 9 százalékkal kompaktabbá teszi a rendszert, ezen felül új és nagyobb teljesítményű lítium-ion akkucsomagot alkalmaznak, ami 27 százalékkal könnyebb, mint a korábban alkalmazott nikkel-metál hidrid egység. Az új Yaris egyes piacokon 1,5 és 1,0 literes, háromhengeres benzinmotorokkal is megvásárolható lesz.