A történelem 10 legnagyobb fordulatszámokra képes sorozatgyártású autója

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2020-08-21, 11:50

A te autód 6500-nál leszabályoz, ezek pedig ott kezdenek húzni igazán.

Mindig ámulatba ejtő, amikor az autóipar legjeiről van szó. Különösen, ha technológiai oldalról közelítjük meg a témát. Most pont ez következik, sorra veszem azokat a sorozatgyártású autókat, amelyek fordulatszámmérőin a piros tartomány hihetetlen magasságokban kezdődött. Az erre a listára felkerült autók és motorok mind-mind mérnöki remekművek.

10. Honda Integra Type-R

A Honda Integra Type-R kétségtelenül a japán autógyártás egyik ikonja, hírnevét hihetetlen magasságokba pörgő szívómotorjának köszönheti. De az 1994 és 2001 között gyártott harmadik generációs Integrák közül a merevített karosszériája és a különböző megoldások révén elért súlycsökkentés is kiemelte.

Legnagyobb fordulat: 8800 rpm

Lökettérfogat: 1,8 liter

Hengerszám: 4

Teljesítmény: 190 LE

Honda Integra Type-R

Amennyiben nem indulna el a videó, ezen a linken megtekintheted.

9. Porsche 911 GT3 RS (991)

Ha valaki olyan Porschét keres, amelyik elsősorban a versenypályán van elemében, akkor kétségtelenül a 911 GT3-asok közül kell választania, mert minden porcikájuk a versenyszellem jegyében készült. Erősített motorok, lecsupaszított felszereltség és széleskörű szénszálhasználat garantálja, hogy ezek a bestiák kellően erősek és egyúttal könnyűek is legyenek a legjobb köridők reményében.

Legnagyobb fordulat: 8800 rpm

Lökettérfogat: 4,0 liter

Hengerszám: 6

Teljesítmény: 520 LE

Porsche 911 GT3 RS (991)

Amennyiben nem indulna el a videó, ezen a linken megtekintheted.

8. Ferrari F12tdf

Az F12tdf a Ferrari Berlinetta versenypályára optimalizált kivitele volt 2015 és 2017 között. A típusnévben a „tdf” rövidítés a Tour de France-ra utal, de nem a híres kerékpárversenynek, hanem az 1899 és 1986 között megrendezett hasonló nevű autóversenynek állít emléket. A különleges sportautó esetében nem vacakoltak turbóval és szóba sem jöhetett a downsizing. A 65 fokos hengerszögű szívó V12 maga volt a csoda, a hangjával, a működési kultúrájával és az erejével egyaránt vitte a pálmát. Már az is szerencsés, aki hallhatja élőben, nemhogy aki vezetheti is.

Legnagyobb fordulat: 8900 rpm

Lökettérfogat: 6,3 liter

Hengerszám: V12

Teljesítmény: 780 LE

Ferrari F12tdf

Amennyiben nem indulna el a videó, ezen a linken megtekintheted.

7. Ferrari 458 Speciale

Több Ferrari is van a listán, hiszen az olaszok jól tudják, hogy erőt a fordulatszámból lehet meríteni. A középmotoros autócsodájuk nem csupán azért különleges, mert kilencezerig is elpörög, ha kell, hanem azért, mert már 3250-es fordulaton rendelkezésre áll a maximális forgatónyomaték (540 Nm) 80%-a. Szinte mintha turbómotor lenne, pedig nem az.

Legnagyobb fordulat: 9000 rpm

Lökettérfogat: 4,5 liter

Hengerszám: V8

Teljesítmény: 605 LE

Ferrari 458 Speciale

Amennyiben nem indulna el a videó, ezen a linken megtekintheted.

6. Honda S2000

A Honda S2000 korának legnagyobb literteljesítményű autója volt a maga 120 lóerejével literenként a szívómotorosok között. Valójában még ma is lenyűgöző ez az adat, ahogy az is, hogy milyen magas fordulatszám-tartományba képes elforogni. A roadstert 2000-től 2009-ig gyártották, ma egy szép állapotú példány vágyott tárgy a benzinvérűek körében, és ennek megfelelően rohamléptekben megy fel az ára is.

Legnagyobb fordulat: 9000 rpm

Lökettérfogat: 2,0 liter

Hengerszám: 4

Teljesítmény: 240 LE

Honda S2000

Amennyiben nem indulna el a videó, ezen a linken megtekintheted.

5. Porsche 918 Spyder

Hogy mire képes a hibrid technológia a sportautók világában, azt a Porsche mutatta meg a 918 Spyderrel. 4,6 literes, V8-as motorját egy 156 lóerős villanymotor támogatja, ezek ketten hajtják a hátsó tengelyt. Az első kerekeket egy második villanymotor pörgeti 129 lóerővel. A rendszer összteljesítménye 886 lóerő, maximális forgatónyomatéka pedig bődületes 1280 Nm. Hasonlóan szédítő adat az is, hogy a benzinmotor milyen magas fordulatszámokra képes.

Legnagyobb fordulat: 9150 rpm

Lökettérfogat: 4,6 liter

Hengerszám: V8

Teljesítmény: 886 LE

Porsche 918 Spyder

Amennyiben nem indulna el a videó, ezen a linken megtekintheted.

4. LaFerrari

A LaFerrari úgy volt a márka csúcsmodellje egykor, hogy megadott gyári fogyasztása 40%-kal volt kisebb, mint az ugyanezen motor gyengébb kiviteleivel szerelt modelleké. Ezt természetesen a hibrid technológiának volt köszönhető. A Forma-1-ben kifejlesztett energia-visszanyerő és szükség esetén extra erőt biztosító KERS-rendszernek hála 3 másodperc alatt gyorsult 100-ra, 7 másodperc alatt 200-ra és meg sem állt 350 km/óráig. Közben meg nem zabálta le az ember gatyáját. (Dehogynem!)

Legnagyobb fordulat: 9250 rpm

Lökettérfogat: 6,3 liter

Hengerszám: V12

Teljesítmény: 963 LE

LaFerrari

3. Lexus LFA

A Lexus LFA-val a Toyota luxusmárkája bebizonyította, képesek szuperautót gyártani annak ellenére, hogy nem volt korábban tapasztalatuk ebben a rendkívül szűk, drága és különleges szegmensben. A 2010 év vége és 2012 között 500 példány hagyta el a gyárkapukat. Érdekesség, hogy 2020-ban még mindig van 2 db eladatlan LFA a márkánál.

Legnagyobb fordulat: 9500 rpm

Lökettérfogat: 4,8 liter

Hengerszám: V10

Teljesítmény: 560 LE

Lexus LFA

Amennyiben nem indulna el a videó, ezen a linken megtekintheted.

2. Honda S800

Egészen hihetetlen, de a mai lista második helyezettjéért 1965-ig vissza kell mennünk az időben. A Honda már akkor fordulatszám-gurunak számított. A kupé és roadster kivitelekben elérhető sportkocsit 1966 és 1970 között gyártották. Orrában egy kis 800 köbcentis (innen a név) soros négyhengeres motor, amelyhez egy négysebességes manuális váltó kapcsolódott. Végsebessége akkoriban hihetetlen 160 km/óra volt, amit a végtelenbe és tovább pörgő motorjának köszönhetett.

Legnagyobb fordulat: 10 000 rpm

Lökettérfogat: 0,8 liter

Hengerszám: 4

Teljesítmény: 70 LE

Honda S800

Amennyiben nem indulna el a videó, ezen a linken megtekintheted.

1. Ariel Atom 500 V8

A kis brit cég autóépítési koncepciója végtelenül egyszerű: kis tömeg + erős motor = nagy móka. Először 2000-ben jelentkeztek, akkor egy 190 lóerős, 1,8 literes szívómotor hajtotta a formaautókhoz hasonló, de utcai közlekedésre teljesen alkalmas sportkocsijukat. Gondolhatod, hogy a 600 kg körüli súlyt már az is milyen jó menetteljesítményekkel ruházta fel. Az évek során aztán elgurult a gyógyszerük, 2008-ban már egy limitált darabszámban készülő, 500 lóerős Ariel Atomot is bemutattak. Ötszáz lóerő és az alig több mint 500 kilogrammos önsúly kellemes kombináció lehet.

Legnagyobb fordulat: 10 500 rpm

Lökettérfogat: 3,0 liter

Hengerszám: V8

Teljesítmény: 500 LE

Ariel Atom 500 V8

alt: Ariel Atom 500 V8

Amennyiben nem indulna el a videó, ezen a linken megtekintheted.

Kapcsolódó írások

Ferrari SP3JC
2018. november 30.
A páratlan Ferrarinak kissé logikátlan nevet adtak, de ezt leszámítva dögösen néz ki a sportautó, melyet az 1950-es és 60-as évek járgányainak inspirációja alapján készítettek
2006 Nissan 350Z szemből
2020. április 05.
15 öregebb sportautó, amelyekért nem kell több 10 milliót kicsengetni, de az élményfaktor garantált.

További hírek