2019. szeptember 01. | 08:50

A 3D head-up displayek hamarosan az alapfelszereltség részei lehetnek minden autóban.

A technológia lényege, hogy a rendszer egy számítógép által generált képet vetít egy, a kamera által közvetített élő képre vagy a vezető szeme elé a szélvédőre úgy, mintha az a valóság része lenne. Ez utóbbinak hatalmas előnye, hogy minden információt valós időben, valós helyen lehet a sofőr látóterében elhelyezni, ezáltal nincs szükség arra, hogy a vezető levegye tekintetét az útról.

A hagyományos infotainment rendszerek még ha jelzik is a sofőrnek az akadályt vagy a veszélyes szituációt a műszerfali kijelzőn, annak értelmezéséhez rá kell pillantani és értelmezni kell a látottakat. Ezzel ellentétben a kiterjesztett valóság 3 dimenziós technológiával a szélvédőre vetíti az információkat ráadásul oly módon, hogy azok pontosan ott jelennek meg, ahol történnek vagy ahová a vezetőnek néznie kell. Ez értékes időt menthet kritikus helyzetekben.

De természetesen a vezetéstámogató extrák működését és a fedélzeti szórakoztatást is teljesen átformálhatja az újdonság. Legkézenfekvőbb felhasználása a navigáció területén várható, ahol az útirányt, a használandó sávokat és egyéb fontos instrukciókat az autó előtti területre vetíti a rendszer. Ilyesmit egyébként a Mercedes-Benz már használ az új autóiban, igaz azokban egyelőre a központi kijelzőn jelenik a kiterjesztett valóság, íme:

Az új technológia várhatóan tehát úgy jelenik meg az autókban, hogy először a beépített képernyőkön látható élő képre vetíti a rendszer az információkat, majd ennek a technológiának a következő lépése lesz majd, hogy a szélvédőre, a sofőr látóterébe helyezi azokat. A Mercedes mellett nemrég a Jaguar Land Rover jelentette be, hogy 3D képes head-up display fejlesztésén munkálkodik. Elképzelhető, hogy a fejlesztést más autógyártók is átveszik a közeljövőben.