Az új HUD egyszerre szolgálja majd a biztonságot és a szórakoztatást az autókban.
A brit márka a Cambridge-i Egyetemmel karöltve dolgozik egy olyan rendszeren, mely forradalmasíthatja a ma már széles körben elterjedt szélvédőre vagy plexire vetítő head-up display-ek működését. A kooperáció célja egy olyan eszköz megalkotása, mely új szintre emeli a biztonságos vezetést és a fedélzeti szórakoztatóelektronika által nyújtott élményt is tovább fokozza az utasok számára a 3 dimenziós technológia használatával.
A technológia lényege, hogy a fontos információkat és figyelmeztetéseket a rendszer úgy vetíti ki a szélvédőre, hogy annak értelmezése sokkal kevesebb időt vegyen igénybe a vezető részéről. Ezt egyrészt úgy éri el, hogy a sofőrnek nem kell távolról áthelyeznie a fókuszt, mert azok úgy jelennek meg, mintha az útra lennének vetítve pont abba a távolságba, ahová eleve néz, másrészt pedig a jelzések elhelyezése a szélvédő bármely pontján lehetséges. A rendszer képes oda helyezni a figyelmeztetést, ahová a vezetőnek eleve néznie kell, a veszélyt ott jelöli meg, ahol arra számítani kell.
Az újítás egyúttal új lehetőségeket teremt a fedélzeti szórakoztatásban is, a rendszer száműzheti a nagy kijelzőket az autókból, sőt kis helyigénye miatt akár minden utas számára nyújthat személyre szabott szórakozást. Hogy legkorábban mikor jelenik meg az új fejlesztés a Jaguar Land Rover autóiban, egyelőre nem ismert, ahogy az sem, hogy azok, akik szemproblémáik miatt nem képesek maradéktalanul érzékelni a teret, hogyan lesznek képesek használni a rendszert.
Az alábbi videóban a Mercedes-Benz A-osztályban található head-up display működése látható amint a vezetőnek folyamatosan mutatja az aktuális sebességet, a navigáció adatait és arra is figyelmeztet, ha az elöl haladó autó túl közel kerül: