szombat - 2024. április 27.
13 °C
időjárástiszta égbolt
95 647 Ft
100 697 Ft
D 633 Ft

Befejezik az Audi TT gyártását Győrben

Az elektromos autók térhódításának egyik első áldozata az Audinál megszűnő TT

Racionalizálás, költséghatékonyság, elektromos modellek. Röviden így lehetne jellemezni az Audi közeljövőre vonatkozó stratégiáját. A tervek szerint a márka 2020-ban 5 új elektromos modellt kíván bevezetni, 2025-re pedig a tisztán villannyal üzemelő típusaik száma 20-ra emelkedik.

Az Audi az elektromobilitás élmezőnyébe kíván tartozni, erőforrásait és fejlesztéseit ebbe az irányba tereli. Ennek megfelelően csökkenteni szeretnék jelenlegi modellpalettájuk komplexitását és elkaszálják a hagyományos hajtásrendszerrel szerelt autóik jelentős hányadát. Ennek a „mozgalomnak” esik áldozatul a Győrben gyártott Audi TT is, mely hamarosan utód nélkül szűnik meg. Az 1998-ban bemutatkozott 2+2 üléses sportkupé 3 generációt élt meg és mindvégig a győri gyártósorokon szerelték össze.

Bram Schot, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke az Audi közgyűlésén úgy nyilatkozott, hogy a kivezetett TT-t néhány éven belül egy teljesen új, tisztán elektromos, méreteiben és tudásában is hasonló modell fogja helyettesíteni. A racionalizálás áldozatául esik továbbá az R8-as is, mellyel a márka kigazolja a benzinfaló sportautóit. Az intézkedésektől és különböző humán reformoktól azt remélik, hogy legalább 15 milliárd eurót tudnak megspórolni a modern technológiák javára.

A győri gyár vonatkozásában felmerült, hogy 2020-ra teljesen szén-dioxid-semlegesen termelő üzemmé alakítják és természetesen az üzemben tovább folyik a termelés. A jelenlegi átalakítások magyar vonatkozásban csak az Audi TT-t érintik, a benzin- és dízelmotorok gyártása és egyéb modellek összeszerelése változatlanul folyik tovább.

Forrás: