kedd - 2024. április 30.
22.5 °C
időjárástiszta égbolt
95 647 Ft
100 697 Ft
D 633 Ft

TOP 3 német versenyautó a 90-es évekből

Vitathatatlan, hogy a németek mindig is szerettek rengeteg pénzt költeni az autósportra, összeszedtem néhány gyöngyszemet.

Európa egyik legerősebb túraautó bajnoksága sokáig a DTM volt, sajnos mostanában nem éppen a virágkorát éli, de múltja tagadhatatlanul bevésődött az autósport történelemkönyvébe. Akár csak az Audi raliban, vagy éppen az Egyesült Államokban letett teljesítménye. Érdemes megemlíteni még a gyönyörű FINA fényezésű E30-as pályaorientált bömöst is.

Most a 90-es évekből szemezgettem neked a három nagy német márka versenyautóiból. A lista szubjektív, szóval simán lehet, hogy nem értesz velem egyet. Nyugodtan hagyj egy kommentet a cikk alatt, a saját kedvenceiddel!

1990-es BMW E30 M3 Group A DTM

A 80-as évek végén, a 90-es évek elején gyönyörű autókat gyártott a Bayerische Motoren Werke, többek közt az E30-at. Nem csak szép, de az egyik legsikeresebb „A” csoportos túraautó volt. Az M3 sikert sikerre halmozott a DTM-ben, a Túraautó Világbajnokságban, Az Európai Túraautó Bajnokságban, az Italia Superturismóban és az Ausztráloknál is.

A BMW a 80-as évek végén a homologizáció miatt 500 darabot épített belőle, amelyek később a gyártó legsikeresebb túraautóivá váltak. A motorsport részleg mérnökei a 2,3 literes, 300 lóerős, S14-es típusú erőforrást pakolták a motorháztető alá. A projekt élére a műszaki fejlesztésért felelős ügyvezető igazgató, Paul Rosche állt.

Az M3 öt éven keresztül bajnoki címet szerzett a nemzetközi túraautóversenyeken, továbbá minden idők legsikeresebb túraautója lett azáltal, hogy kétszer is megnyerte az Európai Túraautó Bajnokságot. Valamint nemzetközi szinten is számos további győzelem és bajnoki cím fűződik a nevéhez. 1990-re a motorteljesítmény 2,5 literre duzzadt, az már 340 lóerő leadására volt képes.

1990-es Audi V8 Quattro DTM (R6)

Az Audi V8 Quattro DTM-et 1990-1992 között használták a német bajnokságban. Ez volt az első típus, amivel két egymás utáni évben is (1990-91) sikerült megnyernie a gyártónak a DTM-et, illetve ez volt a sorozat első összkerékhajtású versenyautója. Ezenkívül az akkori mezőny legnagyobb hengerűrtartalmú és legnehezebb indulója címet is elnyerte.

Az orrában egy 3,6 literes, V8-as motor kapott helyet, amely 420 lóerő leadására volt képes, ez valósággal repítette az 1 220 kg-os kasztnit, amit akkoriban csak az Opel Omega versenyváltozatával lehetett összehasonlítani, bár kevésbé volt sikeres és kisebb is volt.

A bemutatkozás évében (1990-ben) sorozatosan nyerték a futamokat és futották a leggyorsabb köröket, végül egy bajnoki címmel koronázták meg az évadot Hans-Joachim Stucknak köszönhetően. Következő évben már két csapat is ilyen autókkal indult, a nehéz szezon végén azonban összejött a címvédés.

1994-es Mercedes W202 DTM

1994-ben a Mercedes és az AMG egy teljesen új dizájnnal és autóval rukkolt elő, amely a W202 C-osztály alapjain nyugszik. Az utcai autóra kis túlzással csak az embléma és a lámpák emlékeztettek, méretes első splittert kapott, a hátulját is módosították, de nem technikailag.

A motorháztető alatt egy 2,5 literes V6-os erőforrás kapott helyet, amelyet az E420-as és az S420 V8-as blokkok alapján építettek. Végül egy 110 kg-os nagyon kompakt motor lett dupla vezérműtengellyel és hengerenként négy szeleppel. A teljesítménye pedig 400 lóerő körül volt, ami megegyezett a vetélytársakéval.

A W202 DTM egyik nem igazán közismert tulajdonsága az orr rész kialakítása, ennek köszönhetően a csapat szükség esetén kevesebb mint 15 perc alatt ki tudta cserélni a komplett erőforrást. Mindössze négy csavart és egy bilincset kellett eltávolítani hozzá. Ez egy kulcsfontosságú dolog, mivel a versenyek közt nem állt rendelkezésre több idő. 1994-ben és 95-ben is megnyerte a bajnokságot.

Forrás:
  • Címkék: