vasárnap - 2024. május 12.
21.5 °C
időjárástiszta égbolt
95 616 Ft
100 669 Ft
D 607 Ft

Fiatal Ford Focus kombit vennék, melyik motorral érdemes?

Olvasónk hosszabb távra szeretne használt autót venni, előtte azonban szakértőnkhöz fordul tanácsért.

„Sziasztok!

Egy tanácsért fordulnék hozzátok. Használt autó vásárlását tervezem, 5-6 millió forint körüli összegben gondolkozom. Fontos szempont, hogy hosszú időre venném az autót, 10 éves távlatban gondolkozom, ezért 4 évesnél régebbit már nem szívesen választanék. Emellett előny, ha elfér benne a síléc, egy SUP, a bicikli vagy a sok csomag a nyaralásokhoz. Alapvetően hétköznap egy viszonylag rövid távon kéne helytállnia Pest északi része és Budaörs között ingázva, viszont 2-3 hetente egy Budapest-Győr vagy hosszabb útra is ki kéne szolgáljon.

Amiket eddig néztem tesztekben és használt autós portálokon, azok alapján a 2019 utáni Ford Focus kombira esett az előzetes választásom, 5-6 millió forint körül jól felszerelt, viszonlag kevesett futott példányokat találtam. Ahol bajba kerültem, az a típus hibáinak a felkutatása, csak a régi EcoBoost motorok gumicsöves olvadásáról és a kiegyenlító tartáy repedéséről találtam infókat. Amiről még nem találtam jó gyűjtést, az a különböző motorokról vélemények. A hirdetések között vannak 1.0 EcoBoost, 1.5 EcoBoost benzines, 1.5 EcoBlue és 2.0 EcoBlue dízel és 1.5 PFi motorosok is.

Ezek közül melyik a legbiztosabb választás, amelyik rendszeres karbantartás mellett a legkevesebb hibát produkálja? Ti mennyire ajánlanátok ezt a típust, milyen hibái szoktak lenni, amire a vásárláskor is külön figyelmet kell szentelni? 

Köszönettel,
Gergő"

A kép illusztráció

Ahhoz, hogy minél pontosabb választ adhassunk, felkerestük Saáry Zoltánt az Ess Ford szerviztől, aki a márkára szakosodott specialista, és össze is foglalta a legfontosabb tudnivalókat.


Zoltán elmondta, hogy ezek az ezres és 1,5-ös EcoBoost benzinmotorok már láncos vezérlésűek, de az olajpumpát továbbra is szíj hajtja, így pedig nem az örökkévalóság ígéretével kecsegtetnek. Jellemző, komolyabb típushibájukról azonban nem tud, a hengerlekapcsolás révén pedig elég takarékosak.

Az 1.5 PFi a legegyszerűbb konstrukció ezek közt, egy sima szívócső-befecskendezéses, turbó nélküli motorról van szó, itt nagy varázslat nincs. Ami a dízeleket illeti, ezekkel sincsenek komolyabb problémák Zoltán tapasztalatai szerint. Az 1,5-öst AdBlue-val szerelt változatban érdemes megvenni, mert anélkül elég sűrűn kell cserélni az olajat, ha sok a rövidebb út.

Képek forrása:
Ford