hétfő - 2024. május 13.
14 °C
időjárástiszta égbolt
95 616 Ft
100 669 Ft
D 607 Ft

Mitsubishi Coltot vennék városi használatra, mi baj lehet?

Olvasónk egy 15 év környéki japán kisautót venne városi használatra, előtte azonban szakértőnkhöz fordul tanácsért.

„Tisztelt Alapjárat!

Egy 2010 környéki, ráncfelvarrott Mitsubishi Colt vásárlásán gondolkodom, városi használatra. Az 1,3-as motorra gondoltam, de nem tudom, mi a különbség a ClearTec és a sima kivitelek közt? Milyen típushibákra kell felkészülni ennél? Jó választás lehet?

Köszönöm a választ,

András"

A kép illusztráció

Ahhoz, hogy minél pontosabb választ tudjunk adni a kérdésre, felkerestük Doma Károlyt, a Mitsubishi modellekre specializálódott Nippon Autó szerviz szakemberét, aki elmondta, milyen tapasztalatokat szerzett eddig a Colt ezen kivitelével kapcsolatban.

Károly elmondta, hogy ez valójában egy Smart Forfour, átöltöztetve Mitsubishi kabátba. Ezt látjuk a futóműnél, a váltónál és az elektromos rendszernél is. A motor pedig még a Mitsubishi-Mercedes-Hyundai közös fejlesztése.

Az első szériához képest sokat javult a minőség Károly tapasztalatai szerint, sokan nagyon szeretik a típust. Most került például a rokonságába egy ilyen, majdnem 250 000 kilométerrel, de a működésén ez nem látszik. A jelentős motorolaj-fogyasztás nem jellemző és egyéb motorikus meghibásodást sem tudna kiemelni. A sebességváltó/kuplung minősége is sokat javult. A futómű sem hajlamos nagyjavításra.

Az 1,1-es a maga 3 hengerével elég rázós élmény, de legalább nem hajszolja gyorshajtásba az embert. Az 1,3-as Colt talán a legreálisabb választás. A négyhengeres azért szebben dolgozik és egész jól mozgatja a kasztnit. A fogyasztása is kellemes, 6 liter környékén alakul. Az 1,5-ös turbós motorral azért egészen más élmény ez az autó, azzal már lehet örömködni is.

Sajnos ennél a szériánál is jellemző az elektromos kormánymű hibája, és az elektronikák közötti kommunikációs hiba, de az első szériához képest egyelőre sokkal jobb a helyzet Károly szerint. Az eredendően magyarországi Coltok karosszériája jellemzően nem, vagy csak kevéssé rozsdásodik, de a nyugatról behozottaknál az erős sózás sok kárt tud okozni.

A ClearTec környezetkímélő technológiát jelent a Mitsubishinél. Kb. 2010-től jöttek az Euro5-ös és kisvártatva az Euro6-os modellek. Első pillantásra csak a stop/start rendszer látható ebből, de ennél azért többet tett le az asztalra a Mitsubishi.

Képek forrása:
Depositphotos