péntek - 2024. május 10.
13 °C
időjárástiszta égbolt
95 624 Ft
100 677 Ft
D 612 Ft

Néhány éves Mitsubishi Outlandert vennék, mi baj lehet?

Ferenc egy benzines Mitsubishi hobbiterepjárót venne, előtte azonban szakértőnkhöz fordul tanácsért.

„Kedves Alapjárat szerkesztőség!

Autóvásárlás előtt állok, az egyik kiszemelt típus a 2,0 literes benzines Mitsubishi Outlander, 2018-2019 környékéről. Mikre kell felkészülni egy ilyen modellnél típushibák és szervizköltség tekintetében nagy vonalakban?

Segítségeteket előre is köszönöm!

Ferenc"

A kép illusztráció

Ahhoz, hogy minél pontosabb választ tudjunk adni a kérdésre, felkerestük Doma Károlyt, a Mitsubishi modellekre specializálódott Nippon Autó szerviz szakemberét, aki elmondta, milyen tapasztalatokat szerzett eddig a Mitsubishi Outlander ezen kivitelével kapcsolatban.

Károly szerint ennek az autónak még/már nem nagyon vannak típushibái. Azért még, mert aránylag fiatal autóról van szó és azért már, mert az elődeinél talált meghibásodásokat a gyár amennyire lehet, kiküszöbölte. Ezzel a felépítéssel és a motor elődjével 2008-ban találkozhattunk. Azóta a kasztnin, a hajtásláncon és a motoron is történtek változtatások. A karosszéria merevsége sokat javult, a motor Euro 6-os besorolású.

Ami minimális hiba maradt, annak nagy részét garanciában, esetenként szavatosságban javítja ki valamelyik márkaszerviz. Például a 
lengéscsillapító porvédőjét garanciában cseréli a gyár (5év/100 000 km-ig), de a régebbi széria hátsó féknyergét visszahívásban, bőven a garancia idején túl.

Mára maradtak a nem odaillő zajok, pl. az első fékbetét csattogása, a hátsó lengőkar szilentjének „nyiszogása", stb. Természetesen ezekkel sem kell együtt élni, mindenre van megoldás. A szervizköltség nem magas, de erre azért nem lehet általánosságban válaszolni, mert a különféle szervizek más és más árfekvésben dolgoznak alkatrész és munkadíj terén is.

Képek forrása:
Mitsubishi