Még több leszorító erő, még kevesebb súly és alig 60 darab készül az Exige Cup 380 változatából, amelyek mindegyike igazi gyűjtői darab lehet
Nagyon jól gyorsul, 0-100 km/h-ra alig 3.4 másodperc alatt jut és ez köszönhető annak is, hogy 1057 kg-ra fogyott le, mert ahol csak lehet, szénszálas anyagokat alkalmaztak. Így 62 kilóval könnyebb lett a sima utcai változatnál, de még mindig 59 kilóval nehezebb a pályára tervezett Race 380-verziónál. A Cup 380 erőforrása ugyanaz, mint a Sport 380-nak és Race 380-nak, 3,5 literes turbófeltöltött motor, ami (meglepő módon) 380 LE-s és 409 Nm-es nyomatékkal bír.
Ebből kijön, hogy miért is kiváló sportautónak a Lotus Exige Cup 380, ugyanis a tömeg/teljesítmény aránya mindössze 2,78 kg/LE, ez egy Mercedes SL 65 AMG Black Series értékével egyenlő. A végsebessége a legerősebb utcai Exigenek így 280 km/h! Ahol csak lehetett, igyekeztek csökkenteni az autó súlyát, mint például a csomagtartóból hiányzik a kárpit és az utastér belső elemeinek kiválasztásánál is elsődleges fontosságú volt, hogy amennyire lehet, ne növelje az autó súlyát.
Ahol igazán nagyot alakítottak, az a leszorítóerő-növelése volt, ugyanis a karosszéria-módosításokkal sikerült 200 kilós leszorítóerőt összehozni, ami 43%-kal több, mint a Sport 380 esetében! A Cup 380 20 mm-rel szélesebb kerekeket kapott hátra a Sport 380-nál, így oda 285/30 ZR18 kerekek kerültek. A Lotus határozottan kiáll amellett, hogy a Cup 380 mind közutakra, mind pályákra alkalmas autó, de a már említett nagyobb leszorítóerő miatt sokkal inkább pályabarátabb, mint az alap Exige vagy a Sport 380. Négy vezetési mód közül lehet majd választani, ezek pedig: Drive, Sport, Race és Off, utolsó háromnál egyre csökken a reakcióideje az autónak gázadásra, csökkenti a kipörgésgátló érzékenységét. A kipörgésgátlót a kiválasztott vezetési mód felett is lehet módosítani, 1-12% közötti csúszást engedélyezve, de akár teljesen ki is lehet kapcsolni. Ha valaki még mindig kövérnek találnád az autót, az kérheted titánból is a kipufogót, ami 10 kilót könnyít az autón.
Sajnos csak coupéként lesz elérhető az Exige Cup 380, kabriót nem fognak csinálni belőle, de aki kifizeti érte a 83 ezer fontot, átszámítva majdnem 31 millió forintot, semmiképp se panaszkodhat majd. Forrás: