A rendszerint bennfentes információkkal rendelkező CarsCoops autós portál szerint a BMW merész ígéretet tett az új dízelt vásárlóknak.
A Carsoop autós portál szerint a BMW igazán merészet húzott a dízelbotrány kellős közepén, ugyanis visszavásárlási garanciát kínál minden Euro 6-os motorral szerelt új autót vásárló részére. Az ajánlatról jelenleg annyit lehet tudni, hogy mindenki, aki 2018. március 15-e után új dízel BMW-t vásárol, az garanciát kap arra, hogy amennyiben lakóhelye vagy munkahelye 100 kilométer sugarú körzetében kitiltják az Euro 6-os dízeleket, akkor a vállalat az autóját visszavásárolja.
Nem ez a bajor gyár első lépése dízel ügyben. Ugyanis már most is minden Euro 4-es, vagy ennél régebbi normájú dízelautó tulajdonosának 2 ezer euró kedvezményt adnak az árból, ha elektromos BMW i3-at, vagy egy 130 g/km-nél kisebb károsanyag-kibocsátású Euro 6-os dízelautót vásárol.
Nem is Németországban imádják leginkább a dízel autókat
A gyártók drámáját jól mutatja, hogy Európában tavaly az újonnan eladott autók 44 százaléka volt dízel, ami a 2011-es csúcshoz képest tíz százalékos esés. Ez a folyamat azonban egyre gyorsul: Németországban 19 százalékkal, Nagy-Britanniában pedig 24 százalékkal kevesebb dízelautót adtak el 2018. februárjában, mint egy évvel korábban.
A dízelbotrány kezdete
A dízeltechnológia a Volkswagen cég károsanyag-kibocsátási botránya óta kapja egyik pofont a másik után, ennek pedig már csaknem három éve. A VW trükkje nagyon egyszerű volt: turbófeltöltős dízelmotorjaik egy részében szoftver gondoskodott arról, hogy laboratóriumi tesztek alatt a kibocsátott károsanyag mennyisége ne haladja meg az egyre szigorúbb határértékeket. Valós körülmények között persze egészen máshogy tejesítettek a motorok, a kipufogógáz nitrogén-oxid tartalma ilyenkor 40-szeresen meghaladta a határértéket. A dologból azért lett világraszóló botrány, mert kiderült, hogy összesen 11 millió ilyen „trükkös dízelt” adtak el. Ez azonban csak a kezdet volt, mert a németek lefülelt trükközése rámutatott arra, hogy a dolog az egész iparágat érinti. Az ICCT (Tiszta Közlekedés Nemzetközi Bizottsága) és a német autóklub (ADAC) mérései szerint a tesztek és a valós körülmények között mért értékek legnagyobb mértékben a Volvo, a Renault, a Jeep, a Hyundai, a Citroen és a Fiat esetében tértek el egymástól, de sok más cég is besározódott a dízelbotrány során.Kevesebb dízelautót vesznek
Nem meglepő ezért, hogy a dízelek népszerűsége világszerte visszaesett, de a világ legnagyobb dízeles nagyhatalmában, Németországban is sokan elfordultak a korábban oly népszerű technológiától. A DAT-csoport adatai szerint 2017-ben az új autót vásárlók 23 százaléka, illetve a használt járművet vásárlók 15 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a dízelbotrány befolyásolta abban, hogy milyen autót választott. Sokan pedig kifejezetten azért vásároltak új autót, hogy megszabaduljanak régi dízeles járművüktől.A gyártók drámáját jól mutatja, hogy Európában tavaly az újonnan eladott autók 44 százaléka volt dízel, ami a 2011-es csúcshoz képest tíz százalékos esés. Ez a folyamat azonban egyre gyorsul: Németországban 19 százalékkal, Nagy-Britanniában pedig 24 százalékkal kevesebb dízelautót adtak el 2018. februárjában, mint egy évvel korábban.