Az FIA elnöke szerint ez az ötlet csak mesterséges feszültséget keltene a Forma-1-ben.
Jean Todt, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke elárulta, ő a fordított rajtrácsos futamok ötlete ellen szavazna, mivel azok csak mesterséges feszültséget keltenének a sportágban.
A másfél héttel ezelőtt rendezett kaotikus Olasz Nagydíjon Pierre Gasly, Carlos Sainz és Lance Stroll állhatott fel a dobogóra. Három valószínűtlen név három csapat képviseletében – nem csoda, hogy ismét felmerült a fordított rajtrácsot versenyek ötlete. Korábban a Mercedes volt gyakorlatilag az egyetlen csapat, mely ellenezte a kezdeményezést, jelenleg azonban többen is hasonló véleményen vannak.
A fordított rajtrácsos futamok rövid távon változtathatnák meg a jelenleg eléggé kiszámítható Forma-1-es versenyeket, a fő döntéshozó testület első embere azonban nem rajong az ötletért.
„A meglepetések a sport lényegi részét képezik. Nekem már a Forma-2-ben és a Forma-3-ban sem tetszenek a fordított rajtrácsos futamok. Számomra az autóversenyzés nem ilyen, a mesterséges feszültségkeltés nem működik. Én biztosan ellene szavaznék. Ha a többség támogatja, természetesen elfogadom a döntést” - mondta Jean Todt az Auto Motor und Sportnak.
Az FIA elnökének véleményét osztja a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff is. Az osztrák sportvezető elmondta, a fordított rajtrácsos futamok gúnyt űznének az autóversenyzésből.
„Nem kellene őrült eredményeket generálnunk, főleg olyan pályákon, ahol lehetetlen előzni. Ez egy olyan sportág, ahol a legjobb versenyző és a legjobb autó nyer, ezt pedig nem szabad megváltoztatni. Senki nem akarja, hogy valaki a fordított rajtrács miatt váljon futamgyőztessé. Ha kiszámíthatatlan eredményekre vágynak, rendezzenek bemutatókat. A Forma-1 egy másfajta szórakoztató platform. Ez nem egy valóságshow, és szerintem nem is kellene ebbe az irányba haladnunk” - fogalmazott Wolff.
A Ferrari négyszeres világbajnok versenyzője, Sebastian Vettel sem rajong a fordított rajtrácsos futamok ötletéért, melyek bevezetésével a Forma-1 elismerné, hogy más módon nem tudja izgalmassá tenni a futamokat.
„Ha elindulunk ebbe az irányba, azzal gyakorlatilag beismerjük, hogy nem sikerült megalkotni a megfelelő szabályrendszert és eszközöket, melyekkel összerázódhatna a mezőny, ezáltal izgalmasabbá válhatnak a futamok” - tette hozzá a német versenyző.
Te mit gondolsz erről? Lenne létjogosultsága a fordított rajtrácsos futamoknak?