Az utolsó körig kiélezett volt a csata.
A szombati sprintfutamot követően Max Verstappen (Red Bull) kezdhette az élről az Osztrák Nagydíjat. Mellőle fő kihívója, Charles Leclerc (Ferrari) várhatta a pios lámpák kialvását. A második sorból Carlos Sainz (Ferrari) és Geroge Russell (Mercedes), a harmadikból pedig Sergio Perez (Red Bull) és Esteban Ocon (Alpine) rajtolhatott.
A startot követően nem történt változás az élmezőnyben. Verstappen és Leclerc simán eljött, Sainz viszont csak úgy tudta megtartani harmadik helyét Russell-lel szemben, hogy a pályát alaposan kiszélesítette. Perez támadta Russellt a külső ívről, a két versenyző összeért! Russell gond nélkül tudta folytatni, Perez viszont a kavicságyban kötött ki. A bírák Russellt látták szabálytalannak, amiért mindössze 5 másodperces büntetést kapott.
A 6. körben Mick Schumacher megelőzte a hibázó Hamiltont, bizonyítva, hogy nem csak fellángolás volt a hétvégén mutatott teljesítménye. Leclerc közben fél másodpercre közelítette meg az élen haladó Verstappent. Az előzésre a 12. körig kellett várni, amikor Leclerc a belső íven meglepte holland vetélytársát, ezzel átvette a vezetést.
A boxkiállásokat Russell kezdte meg, aki egyúttal 5 másodperces büntetését is letöltötte a kerékcserét megelőzően. A 14. körben érkezett Verstappen is friss abroncsokért, aki Norris mögé ért vissza a nyolcadik helyre.
Hamilton a 15. körben nagy nehézségek árán visszaelőzte Mick Schumachert. A hétszeres bajnok hamarosan Magnussent is maga mögé utasította.
Az osztrák pályán számos helyen betonozott bukótér volt, a pilóták pedig erősen feszegették a határokat. Leclercet és Sainzot is kétszer figyelmeztették pályaelhagyás okán, majd Verstappen is megkapta a maga fekete pontját. A szabály szerint négy figyelmeztetésért jár büntetés.
Az idei évben nem igazán lehettünk tanúi a tavalyi két bajnoki vetélytárs csatájának, a 19. körben erre is sor került. A tusakodás azonban nem tartott sokáig, Verstappen hamar megelőzte frissebb abroncsokon Hamiltont.
A 25. körben öldöklő csatának lehettek szemtanúi a nézők a középmezőnyben, amikor is Alonso, Magnussen, Mick Schumacher, Norris és Csou kanyarokon át csatázott egymással. Volt, hogy egyszerre három autó is egymás mellett volt.
Perez még féltávig sem ment el, és feladta a futamot. A 27. körben Leclerc is a boxba hajtott, de persze nem azért, hogy leparkolja autóját, csupán gumicserére érkezett. Egy körrel később Sainz is megkapta a friss gumikat.
A kiállásokat követően Leclerc 6,5 másodperces hátrányból vette üldözőbe Verstappent, és rohamtempóban kezdte ledolgozni hátrányát a friss abroncsokon. A 32. körben ismét Leclerc állt az élen, Verstappennek esélye sem volt arra, hogy megtartsa vezető helyét.
Verstappen féltávnál kiállt másodjára is kerékcserére, újfent kemény keverékeket szereltek fel autójára. 25 másodperces hátránnyal rendelkezett, kérdés volt, hogy mit reagál a Ferrari. Az olaszok azonban jó ideig nem hívták ki egyik versenyzőjüket sem, egészen az 50. körig vártak. Ekkor Leclerc ugyan a pályán hárányba került Verstappennel szemben, azonban nem tűnt kérdésesnek, hogy 3,6 másodperces lemaradását hamar le fogja dolgozni a monacói. 21 kör állt a rendelkezésére ehhez.
Alig néhán kör múltán Leclerc tükörsimn megelőzte Verstappent. Kérdés, honnan húzták elő a ferrarisok ezt a versenytempót, hiszen a szombati sprintfutamon semmi sem utalt arra, hogy a Ferrari hosszútávon gyorsabb tudna lenni a Red Bullnál. Verstappen közben a tapadás hiányára panaszkodott.
Sainz az 57. körben rendkívül közel került Verstappenhez, és a második helyre jöhetett volna fel, ha nem füstöl el alatta a Ferrari! Sainz egy emelkedőn tudott megállni. Autója elkezdett visszagurulni, miközben lángokba borult. A pályamunkások megpróbálták kitámasztani a Ferrari első kerekét, hogy ne guruljon tovább, míg Sainz nagy nehezen végül sikerrel kiugrott az égő kocsiból. Szó szerint meleg helyzet volt.
Virtuális biztonsági autót rendeltek el, Leclerc és Verstappen is sietve a boxba hajtott friss gumikét. Tíz kör volt hátra, amikor Leclerc közel négy másodperces előnnyel robogott a győzelem felé Verstappen előtt. Alonso akár a dobogóért is harcolhatott volna, csapata azonban megint hibázott, így a pontszerzésre is alig maradt reménye a mezőny végéről startoló spanyolnak.
Öt kör volt hátra, amikor Leclerc is panaszkodni kezdett autójára. A gázpedál vacakolt, így rendkívül izgalmasnak ígérkeztek az utolsó percek. A monacói azt jelezte, hogy beragad a gázpedál. Három körrel a vége előtt 2,7 másodpercre olvadt Leclerc előnye. Végül azonban hősies küzdelemben eljutott a célig a monacói, és megnyerte az Osztrák Nagydíjat. Verstappen futott be a második, Hamilton pedig a harmadik helyen.
Értékes pontokat szerzett Russell, aki kapott is büntetést, meg nem is: bő tizenhét másodperccel futott be Hamilton mögött, tíz másodperccel Ocon előtt, azaz bár a bírák szerint tönkretette Perez futamát, lényegében nem is kellett megbűnhődnie ezért.
Az Alpine azzal, hogy Ocon és Alonso is pontot szerzett, pontszámban beérte a McLarent. A wokingiak szintén elégedettek lehetnek, hiszen a szörnyen sikerült időmérő edzést követően mindkét pilótájuk a top tízben végzett. Megsüvegelendő a Haas teljesítménye is, Mick Schumacher és Magnussen is értékes pontokkal gazdagodott. Mick Schumacher pedig úgy fest, kezd megtáltosodni, el is nyerta a nap versenyzője címet.
A 2022-es Osztrák Nagydíj végeredménye:
- Charles Leclerc (Ferrari) 25 pont
- Max Verstappen (Red Bull) 18+1 pont
- Lewis Hamilton (Mercedes) 15 pont
- George Russell (Mercedes) 12 pont
- Esteban Ocon (Alpine) 10 pont
- Mick Schumacher (Haas) 8 pont
- Lando Norris (McLaren) 6 pont
- Kevin Magnussen (Haas) 4 pont
- Daniel Ricciardo (McLaren) 2 pont
- Fernando Alonso (Alpine) 1 pont
- Valtteri Bottas (Alfa Romeo)
- Alexander Albon (Williams)
- Lance Stroll (Aston Martin)
- Csou Kuan-Jü (Alfa Romeo)
- Pierre Gasly (AlphaTauri)
- Cunoda Júki (AlphaTauri)
- Sebastian Vettel (Aston Martin)
- Carlos Sainz (Ferrari) kiesett
- Nicholas Latifi (Williams) kiesett
- Sergio Perez (Red Bull) kiesett
A pilóták pontversenyének állása:
- Max Verstappen (Red Bull) 208 pont
- Charles Leclerc (Ferrari) 170 pont
- Sergio Perez (Red Bull) 151 pont
- Carlos Sainz (Ferrari) 133 pont
- George Russell (Mercedes) 128 pont
- Lewis Hamilton (Mercedes) 109 pont
- Lando Norris (McLaren) 64 pont
- Esteban Ocon (Alpine) 52 pont
- Valtteri Bottas (Alfa Romeo) 46 pont
- Fernando Alonso (Alpine) 29 pont
- Kevin Magnussen (Haas) 22 pont
- Daniel Ricciardo (McLaren) 17 pont
- Pierre Gasly (AlphaTauri) 16 pont
- Sebastian Vettel (Aston Martin) 15 pont
- Mick Schmacher (Haas) 12 pont
- Cunoda Júki (AlphaTauri) 11 pont
- Csou Kuan-Jü (Alfa Romeo) 5 pont
- Alexander Albon (Williams) 3 pont
- Lance Stroll (Aston Martin) 3 pont
- Nicholas Latifi (Williams) 0 pont
- Nico Hülkenberg (Aston Martin) 0 pont
A konstruktőrök pontversenyének állása:
- Red Bull 359 pont
- Ferrari 303 pont
- Mercedes 237 pont
- McLaren 81 pont
- Alpine 81 pont
- Alfa Romeo 51 pont
- Haas 34 pont
- AlphaTauri 27 pont
- Aston Martin 18 pont
- Williams 3 pont