A Ferrari pilótája higgadt maradt a döntő momentumokban. Az első kerékcsere után nagyot csatáztak Verstappennel, a verseny végén jött a biztonsági autó, majd Verstappen és Perez alatt is elszállt a Red Bull.
Charles Leclerc nyerte a Forma-1-es Bahreini Nagydíj időmérő edzését, a második helyről a címvédő Max Verstappen, a harmadikról pedig Leclerc Ferraris csapattársa, Carlos Sainz várta a rajtot. Lewis Hamilton a Mercedesszel az 5. rajtkockát szerezte meg. A csapatok döntő többsége az időmérőn is látott lágy keverékű abroncsokat választotta, a McLaren azonban a közepes gumit rakta fel Norris és Ricciardo autójára.
A rajtnál az első hármas nagyon figyelt egymásra, a sorrend változatlan maradt, Perezt viszont Hamilton és Magnussen is megelőzte. A Ferrari motor rendkívül erősnek bizonyult a téli teszteken, illetve a mostani versenyhétvégén, ebből pedig a gyári csapat mellett a Haas és az Alfa Romeo is profitálhat. Valtteri Bottas számára mindenesetre nem indult jól a verseny, a finn a 6. helyről a 14.-re esett vissza az első körben. A középmezőnyben Ocon megforgatta Mick Schumachert, az esetet a versenyfelügyelők vizsgálat alá vették, az Alpine francia pilótáját pedig 5 másodperces büntetéssel sújtották.
Az első kanyarban mindenki nagyon figyelt a többiekre, Leclerc maradt az élen
A 3. körben Kevin Magnussen csúnyán elfékezte magát, így Perez megérkezhetett a dán versenyző mögé, majd a mexikói pár kanyarral később megelőzte vetélytársát, ezzel feljött az 5. pozícióba. Magnussent Russell is maga mögé utasította, a mezőny hátsó felében Bottas, Albon és a kínai Csou vívtak izgalmas csatát egymással. Az élen haladók mindeközben befagyasztották a különbséget, Hamilton némileg leszakadt Sainz mögül, Perez viszont DRS-távolságon belülre került a hétszeres világbajnokhoz képest. Ők ketten a tavalyi szezonzárón is emlékezetes párharcba keveredtek, a Red Bull mexikói pilótája ezúttal hamar dűlőre vitte a dolgot, és visszaszerezte a rajtpozícióját.
A 10. körben Leclerc-Verstappen-Sainz-Perez-Hamilton volt az első öt sorrendje. A 12. körben Lewis Hamilton kezdte meg a kerékcserék sorát, a Mercedesre a legkeményebb keverékű abroncsok kerültek fel. A gumimelegítés nem volt ideális, így az újonc Csou is elment a brit pilóta mellett, Hamilton azonban egy körrel később visszavette a 11. helyet. A 15. körben Max Verstappen is kilátogatott a boxutcába, a holland versenyző ismét lágy keveréket kapott. Ugyanezt a stratégiát alkalmazta a Ferrari Sainz és Leclerc esetében, Perezt pedig eltérő taktikára tette a csapata. A pályára visszatérve néhány századmásodpercre csökkent a különbség Leclerc és Verstappen között az élen, és a holland világbajnok a következő kör elején átvette a vezetést, ám ez csak néhány kanyar erejéig tartott, majd egy körrel később újra eljátszották egymással ezt a páros gyakorlatot. Ilyen adok-kapok csatára vártak a szurkolók! A DRS használatával egy kör múlva Verstappen ismét próbálkozott, ám ezúttal elfékezte a gumikat, így Leclerc megtartotta a vezető helyet.
Remek oda-vissza meccs Leclerc és Verstappen között, a holland azonban itt egy kicsit túl mélyet fékezett
A 20. kör elején Leclerc-Verstappen-Sainz-Perez-Hamilton sorrendben autóztak az első öt helyen. A McLaren versenyzői nagyon szenvedtek, Norrist előbb Mick Schumacher, majd a Williams színeiben induló Albon is megelőzte. A kerékcserék második körét Fernando Alonso kezdte meg, a rutinos spanyol autójára kemény keveréket raktak fel a szerelők. Hamilton 16 kört tett meg a fehér oldalfalú Pirelliken, majd ismét a boxutcába hajtott, ezúttal viszont közepes gumikat kapott. A hétszeres világbajnokot a mérnöke óvatosságra intette, egyelőre komoly találgatás zajlik az ideális abroncsok kiválasztását illetően.
Féltávnál az élen nem történt változás, Leclerc előnye 3.8 másodperc volt Verstappen előtt. A 31. körben a holland világbajnok közepes gumikra váltott, a Ferrari pedig nem is habozott, rögtön kihívta az első helyen haladó monacói pilótáját. Leclerc követte a Red Bull gumiválasztását, a 16-os rajtszámú Ferrari ismét visszajött Verstappen elé. Átmenetileg Sainz vette át a vezetést, ám neki, és Pereznek még kereket kellett cserélni. A spanyol közepes keverékű gumikat kapott, a mexikói pedig lágyat.
Leclerc a második kiállást követően is Verstappen elé jött vissza
A kerékcseréről visszatérő, körhátrányban lévő Albon kishíján kilökte Sainzt, miközben a rózsaszínre festett Alpine két versenyzője cserélt helyet egymással. Komoly szakadék alakult ki az első négy, valamint Hamilton között, akit Russell is csak tisztes távolból tudott követni. Leclerc-t megnyugtatta a mérnöke, a Ferrari jobban kezeli a gumikat, mint a Red Bull. Verstappennel és Perezzel egy harmadik kerékcserét is bevállalt az osztrák istálló, a stratégiai lépés mögött a bónuszponttal járó leggyorsabb kör megszerzése állt. Sainz és Hamilton is kiállt friss gumikért, miközben Verstappen az autó kormányozhatóságára panaszkodott.
A 46. körben Pierre Gasly lett az első kieső, a francia Alpha Taurija a megállást követően kigyulladt, emiatt a pályára küldték a biztonsági autót. Leclerc-t is kihívta a Ferrari, a monacói megtartotta az első helyet. Mindenki friss abroncsokon, jöhetett egy izgalmas sprint a verseny végéig.
Gasly autóját el kellett oltani, a biztonsági autó beküldése pedig felkavarta az állóvizet
Az 51. körben a Safety Car kiállt, az újraindításnál Leclerc remekül rugaszkodott el, Sainz próbálkozott Verstappen ellen, ám nem járt sikerrel. Az 53. körben már nyithatták a versenyzők a hátsó szárnyakat, Verstappen technikai problémákkal küzdött, így Sainz feljött a második helyre. A holland pilóta alatt teljesen leállt a Red Bull, így a világbajnoki címvédő nulla ponttal zárt. Az 57. körben Sergio Perez megpördült, ezzel Lewis Hamilton ölébe hullott a harmadik hely. Újabb technikai hiba a Red Bullnál, Leclerc azonban behozta a Ferrarit az első helyre. Mögötte Carlos Sainz ért célba, a harmadik helyen Hamilton végzett. Bemutatkozó versenyén pontot szerzett a kínai Csou Kuan-jü, a leggyorsabb kör pedig Leclerc-é lett.
A 2022-es Bahreini Nagydíj végeredménye:
- Charles Leclerc (Ferrari) 26 pont
- Carlos Sainz (Ferrari) 18 pont
- Lewis Hamilton (Mercedes) 15 pont
- George Russell (Mercedes) 12 pont
- Kevin Magnussen (Haas) 10 pont
- Valtteri Bottas (Alfa Romeo) 8 pont
- Esteban Ocon (Alpine) 6 pont
- Cunoda Juki (Alpha Tauri) 4 pont
- Fernando Alonso (Alpine) 2 pont
- Csou Kuan-jü (Alfa Romeo) 1 pont
- Mick Schumacher (Haas)
- Lance Stroll (Aston Martin)
- Alex Albon (Williams)
- Daniel Ricciardo (McLaren)
- Lando Norris (McLaren)
- Nicholas Latifi (Williams)
- Nico Hülkenberg (Aston Martin)
- Sergio Perez (Red Bull)
- Max Verstappen (Red Bull)
- Pierre Gasly (Alpha Tauri)
A konstruktőrök pontversenyének állása:
- Ferrari 44 pont
- Mercedes 27 pont
- Haas 10 pont
- Alfa Romeo 9 pont
- Alpine 8 pont
- AlphaTauri 4 pont
- Aston Martin 0 pont
- Williams 0 pont
- McLaren 0 pont
- Red Bull 0 pon