szombat - 2024. május 04.
18.5 °C
időjárástiszta égbolt
95 635 Ft
100 682 Ft
D 622 Ft

Keszthelyi Vivien nem adta fel Forma-1-es álmait

A Carlin istálló hároméves szerződést ajánlott a 18 éves versenyző számára.

Baumgartner Zsolt volt az eddigi egyetlen magyar autóversenyző a Formula 1 történetében. A ma már 39 éves úriember két szezonban szerepelt aktív versenyzőként a Száguldó Cirkusz mezőnyében. 2003-ban a Jordanben mutatkozott be, majd a Minardi színeiben egy teljes évadot lehúzott. Az emlékezetes 2004-es Amerikai Nagydíjon pontot szerzett egy nyolcadik helyezéssel.

A szerkesztőségünkhöz eljuttatott sajtóközlemény szerint most minden eddiginél közelebb jutott Keszthelyi Vivien ahhoz, hogy honfitársa nyomdokait kövesse. A Formula kategória több szintjén is érdekelt Carlin istálló ugyanis három esztendőre szóló kontraktust ajánlott a 19 esztendős magyar hölgynek.

„Ez már túlmutat az egyéni karrieremen. Köszönettel tartozom szüleimnek, továbbá a német Audi Sport vezetőségének, és minden támogatónak akik a pályafutásom elején lehőséget biztosítottak, hogy minden tőlem telhetőt megtegyek az autósportban, továbbá az eddig vezető úton a tekintélyes anyagi támogatás mellett sportszakmailag is segítették munkámat. Az egyre nagyobb lehetőség egyúttal jelentős anyagi terhet is jelent, melyet a jelenlegi támogatóim, valamint az Innovációs és Technológiai Minisztérium segítségével próbálunk megoldani" – nyilatkozta Vivien.

Keszthelyi Vivien szárnypróbálgatásai nem kevés anyagi teherrel járnak, ugyanakkor Vivien menedzsmentje úgy véli, az autósport világtérképére kerülhet fel Magyarország, ha jól szerepel az ifjú tehetség.

„Természetesen jeleztük Magyarországon a megfelelő helyeken a lehetőséget. Rettentően szerencsésnek érzem magam, hogy női pilótaként eljutottam a Forma–3-ba is. Büszke vagyok rá, hogy magyar pilótaként top csapattól kaptam lehetőséget a király kategóriáig eljutni. Ez, mint tudjuk, nemzetközi szinten nagyon keveseknek adatik meg, különösen a női pilóták közül. Talán két-három autóversenyzőnő mondhatja el magáról a világon, hogy hasonló lehetőséget kapott. Közöttük viszont egyedül én szorulok anyagi támogatásra, mivel egy ilyen kis országban kevés támogató cég áll rendelkezésre" – mondta Keszthelyi Vivien.

„Annak ellenére, hogy a külföldi pilótákhoz képest hátrányos helyzetem miatt lényegesen kevesebbet tudtam tesztelni, úgy gondolom, hogy az elmúlt évek alatt minden kategóriában tudtam tartani a versenyt a nemzetközi mezőnyben, és magyar pilótaként minden kategóriában a legtöbb pontot, dobogót és trófeát tudtam gyűjteni. Nemzetközi szinten a támogatásbeli különbségek sajnos nagyon szembetűnők, de remélhetőleg ez a jövőben meg fog változni..." – zárta gondolatait a pilóta.

Forrás: