A 738 lóerős Mercedes EQ Silver Arrow koncepció a Monterey Car Week keretein belül debütált Kaliforniában.
A német prémiumgyártó a 2018. augusztus 18-a és 26-a között megrendezésre kerülő Monterey Car Weeken mutatta be legújabb, Mercedes EQ Silver Arrow nevet viselő elektromos tanulmányautóját, melynek inspirációját a legendás W125-ös Grand Prix versenyautó adta.
Az autóról képeket ide kattintva találsz.
Rudolf Caracciola, német származású, közismert versenypilóta ült a Mercedes-Benz W125 volánja mögött az 1937-es Grand Prix-szezonban. Az autóversenyzésben rendkívül sikeres pilóta akkoriban meg is szerezte az Európa-bajnoki címet a magasztos aerodinamikai kialakítással rendelkező versenygéppel.
Csupán elképzelni is nehéz egy olyan szuperautót, mely már az 1930-as években több mint 430 km/h-s csúcssebességgel bírt, a W125 esetében ez pontosan 432,7 km/h-t jelentett. A motortérben egy dupla kompresszor által lélegeztetett 5,7 literes V12-es erőforrás duruzsolt, a maximális teljesítmény jegyében onnan 736 lóerő szabadult fel.
A Mercedes-Benz mérnökei akkoriban talán még nem is sejtették, hogy a gép, amelyen dolgoztak, felállítja majd a közúti sebesség világrekordját. Ennek ma már több, mint 80 éve, a magabiztos győzelem titkát ugyanakkor nem az erőben, hanem az aerodinamika kialakításának tudományában kell keresni.
A rekordot már megdöntötték, a német autógyártónál azonban tovább él a büszkeség, ennek jegyében alkották meg a Mercedes EQ Silver Arrow koncepcióautót. A prototípus annak ellenére, hogy elektromos hajtáslánccal rendelkezik, korántsem mondott le az elődjéhez méltó, 738 lóerős teljesítményről.
A tanulmány egyúttal a gyártó jelenlegi stilisztikai és aerodinamikai fejlesztéseinek, valamint az EQ márka jövőbeli teljesítménymodelljeinek is mutatója. A vállalat elektromos-hajtásláncot képviselő első modellje, az EQ C 2019-ben érkezik.
Az EQ Silver Arrow a Mercedes-Benz új MEA (moduláris elektromos architektúra) platformjára épült, melynek padlóját kibővítették az akkumulátor csomagok elhelyezése végett. Karbonszálas testét a W125-höz méltóan ezüst színűre fújták. Míg a dizájnért az észak-amerikai dizájnstúdióban tevékenykedő Mathias Schenker felel, az autó lenyűgöző megjelenését a Gorden Wagener, Mercedes-Benz vezető tervező által képviselt csapat tette véglegessé.
Az együléses utastérben a kárpit többek közt Alcantara-bőrrel lett bevonva, a modern technológiát továbbá egy, a kormány közepén elhelyezett kijelző, illetve egy digitális műszercsoport képviseli. Az elülső fényszórók körül ívelő kék fénysáv, valamint a hátsó lámpák körvonalát ékesítő piros csík közös tulajdonságként lép fel a Mercedes további EQ modelljeivel.
A sebesség mellett az 5,3 méter hosszúsággal rendelkező autó esetében igyekeztek a W125-re hajazó aerodinamika megtartására is, melyet egyedi vonalvezetéssel értek el, így a prototípust egy aktív hátsó spoilerrel, valamint fémlapokkal fedett, összesen 168 küllőből álló felnikkel látták el. Az elektromos energia elérését egy 80 kWh-s akkumulátor csomag biztosítja, melynek köszönhetően az EQ Silver Arrow hatótávját közel 400 km-re becsülik.
Az EQ Silver Arrow a harmadik koncepció, melyet a Mercedes-Benz az utóbbi években bemutatott a Pebble Beach-i Concours d’Elegance eseményen, miután 2016-ban bemutatták a Mercedes-Maybach 6, illetve 2017-ben a Mercedes-Maybach 6 Convertible modelleket.