Társszerző: Hajas Imelda
Az elmúlt pár évben a BMW-nek sikerült mindig olyan „Hommage” tervezési tanulmányt készítenie, ami tökéletesen ötvözi a márka stílusának jövőjét, valamint gazdag, jól definiált múltját. Ilyen alapon jött létre a
BMW 2002 is:
Az Hommage-stílus hihetetlen példájaként megemlítendő a többi tanulmány is, mint a 328 Hommage, az M1 Hommage, vagy akár a 2015-ös CSL Hommage. Ezek a koncepcióautók megmutatják, hogy a BMW tulajdonképpen milyen irányba szeretne menni a jövőben, miközben tiszteli és elismeri a márkát alapvetően létrehozó autókat. A legutóbbi
tanulmányautó, az ikonikus BMW 2002 ötvenedik évfordulója alkalmából jött létre, fotóinak felfedése pedig teljesen érthető okokból rögtön körbejárta az internetet.
Ezt a szép kerek számot a fényszórók körüli és a felnire fújt arany szín is hangsúlyozza, de egyben emlékeztet is a versenyautók szintén aranyozott lámpáira. Megfigyelhetők a „Turbo” jelvények a jármű egyes részein, például elöl a vesék mellett, hátul, akárcsak az eredeti BMW 2002-nél, valamint a hatalmas szárnyon is felvillan egy. Hogy rendkívül Turbomeisteres legyen az agresszív
kupé, a híres Jägermeister izgalmas színeibe lett burkolva, rendkívül kiemeli a futurisztikus részeket. A dinamikus első lökhárító és a sárvédők adnak igazán értelmet a külsőnek, és bátran mondható, hogy ez a koncepció minden szempontból maga az újjászületett BMW 2002 Turbo.
Az autó 2016-ban már a Mazda Raceway Laguna Seca nevű versenypályáján is kiállításra került, ahol megkapta a középső színpadot. A Turbomeister az eredeti 2002 Hommage koncepciójának egy kissé tuningolt, továbbfejlesztett változata, tehát igazából olyan, mintha egy BMW M2 bőrébe bújt volna, főként miután közös az alvázuk és erőforrásuk is, a
soros hathengeres, ikerturbós, 370 lóerős motor.
Azonban a Turbomeister testét középen egy szénszálas sáv osztja ketté, ami olyannyira eszelős, mint amennyire feltűnő, a Turbomeister feliratok pedig az autó fedelét, sárvédőit és hátsó lökhárítóját díszítik. A kasztni alatt meglehetősen nagy gumiabroncsok vannak, az autó szélességét pedig az eredeti BMW 2002 inspirálta, a vesék melletti fekete sáv pedig az E10-es arcát idézi.
A jármű elejének többi része visszatekint a 2002-re, azonban a tömeg által imádott „OBRUT” feliratnak, amit a sofőrök könnyen láthattak a visszapillantó tükörbe nézve, nyoma veszett az első spoilerről, ugyanis a német kormány fölöslegesnek ítélte. Hátulját nézve tovább folytatódnak a referenciák, négyszögletes lámpatestek sorakoznak, amik jelen vannak minden eredeti
BMW 2002-n. A lámpatestek körül megfigyelhetők az aerodinamikai elemek, mellyel kicsit a FIA Group 5-ös szériájára hasonlít.
A hátsó spoiler a 2002-eshez méltón öleli körül a járművet, amivel a
BMW dizájn csapata azt üzeni, hogy minden egyes részlet megtervezésénél tisztelettel voltak az eredeti BMW 2002-höz.
Forrás: