kedd - 2024. április 30.
17 °C
időjárástiszta égbolt
95 647 Ft
100 697 Ft
D 633 Ft

Mindennapi használatra alkalmas Bugatti érkezhet?!

A „Bugatti” és a „daily driver” ugyanabban a mondatban - ki gondolta volna?

Miután az elit márkák is bevették a portfólióba a SUV-okat, például a Bentley a Bentaygát vagy a Lamborghini az Urus-t, leginkább ezek tartják el az adott gyártót. A Volkswagen csoport másik tagja végül ugyanarra az útra léphet, mivel a Bugatti fontolóra veszi egy másik modell bevezetését a Chiron mellé.

A Molsheim márka hangsúlyozza, hogy nem született döntés az említett másik modellről, ám széles körben úgy vélik, hogy ez egy SUV vagy egy négyajtós Grand Tourer lesz. A vállalat főnöke, Stephan Winkelmann, az Autocar magazinnak elárulta, hogy a Bugatti család új tagjának nem feltétlenül kell olyan autónak lennie, amelyet a tulajdonosok csak hétvégén vennének elő.

Ezután megemlítette, hogy a fejlesztés során szem előtt tartják a sokoldalúságot és más formavilágot kap mint a Chiron. Egy ilyen modellnek más küldetést szán a gyártó mint a 8,0 literes quad-turbós hiperkocsinak és könnyen elképzelhető, hogy elektromos lesz.

"Véleményem szerint az elektromos meghajtás lenne a megfelelő megközelítés. A hibrid technológia nem a csúcs, ami pedig nem lehet irány a Bugatti számára. Vagy a belső égésű motorok vagy a tisztán elektromos rendszer lehet a jövő” – mondta Winkelmann.

A Bugatti vezetésének világossá vált, hogy egy második modellcsalád bevezetése nem lenne negatív hatással a márka kizárólagosságára, mivel azt is korlátozott számban gyártanák. Ha a jármű elektromos lenne, akkor az északkelet-franciaországi székhellyel rendelkező vállalat számára prioritást élvezne a gyorsulás és a maximális sebesség a hatótáv hátrányára. Az elektromos járműveket elsősorban azokban az országokban értékesítik, ahol az elektromos járművek infrastruktúrája a legjobb.

Egyelőre azonban még várni kell a bővítésre, mivel a VW Group anyavállalatának fontosabb projektjei is vannak. Winkelmann kifejtette, hogy egy új modell bevezetése legalább kétszeresére növeli a vállalat méretét. Ez nagy feladat, amelyet nem lesz egyszerű végrehajtani a felsőbb vezetés beleegyezése nélkül.

Felmerül a platform kérdése is, mivel a Bugatti nem használja a csoport más márkái által kifejlesztett meglévő hardvereket, ahogyan Winkelmann elmondta, saját fejlesztésű architektúrát használnak majd.

Az autós világ friss híreit az Alapjárat hírműsorában találod.

Forrás: