Az F1 tesztek után elkezdődtek a találgatások és mindenki hangot ad megérzésének, véleményének. Sebastian Vettel elemezte a közvetlen riválisokat.
A Barcelonai hivatalos szezon előtti teszten a Ferrari igencsak kitett magáért, a német négyszeres világbajnok Sebastian Vettel a legtöbb kört teljesítette a pilóták közül és a leggyorsabb kör is az ő neve mellé fűződik. Csapattársa szintén világbajnok Kimi Räikkönen a második legjobb időt futotta, így a Ferrari az egykörös teljesítményre is kíváncsi volt. Ez a többi csapatról csak részben mondható el.
Vettel nyilatkozata a teszt után a Ferrari hivatalos oldalán jelent meg és elmondta, hogy érzései szerint jó autót sikerült építeni, alig várja, hogy elkezdődjön a szezon és bízik abban, hogy mindenki azonos feltételek mellett fog harcba szállni a végső sikerért. Sebastian Vettel gondolatai:
„Riválisaink a Mercedes és a Red Bull csak egyfajta gumit használtak a versenytávok szimulálására, ezt viszont a versenyeken nem lehet eszközölni. Ez befolyásolja a versenystratégiákat és végül is az eredményt is. Úgy hiszem jó alappal indulunk az SF71H-val, most a fejlesztéseken kell dolgoznunk, hogy javítsuk a benne rejlő lehetőségeket, de bízom a csapatmunkában. Tudom, hogy képzettek és elhivatottak a maranellói srácok.”A német pilóta elmondta azt is, hogy volt olyan nap, amikor csak egymaga 188 kört tett meg és egyáltalán nem érezte azt, hogy gond lenne az autóval, sőt nagyon is élvezte a körözést. A Ferrari versenytempója tavaly nagyon kielégítő volt, sőt sokszor a riválisaik fölé nőttek, idén a tesztek során a Mercedes viszont dominált és egyes elemzések szerint, akár fél másodperccel is gyorsabbak lehetnek a mezőnynél. Közben egy furcsa jelenségre is fény derült, a Ferrari motorokkal szerelt F1-es autók induláskor főleg, hatalmas füstfelhőt hagytak maguk mögött. Komoly meghibásodásra utaló jelek azonban nem voltak, ahogy az a köridőkből és az időeredményekből is látszik. A Sky Sports tudósítója, Ted Kravitz tudomására jutott, hogy a tünetek nincsenek összefüggésben az olajfogyasztás 0,6 liter/100 kilométeres limitjével. Úgy tűnik, hogy a Ferrari motorja sokkal több olajjal működik a riválisokénál. Ez azonban különbözik az olajfogyasztástól, ami most 1,8 literre korlátozódott versenyenként, mert azt elhasználják az égéstérben. Ez csupán motorolaj, a rajtnál lehet majd érdekes figyelni a Ferraris autókat, hogy mekkora füstfelhő távozik belőlük. Forrás: