A főpolgármester szerint az áremelés elkerülhetetlenné vált.
“Meg kell emelnünk a BKK vonaljegyek árait, hogy a bérletekét ne kelljen és biztonságban legyen a budapesti közösségi közlekedés” - kezdte frissen közzétett bejegyzését Karácsony Gergely, Budapest főpolgármestere.
A döntést elkerülhetetlennek nevezte, és azzal indokolta, hogy a “kormányzati sarcpolitika immár a közösségi közlekedés működtetését veszélyezteti”. Hangsúlyozta, a bérletárak viszont nem fognak emelkedni.
Kiderült az is, hogy a 14 év alattiak és az álláskeresők továbbra is ingyenesen utazhatnak. A háttér kapcsán kiemelte, hogy működtetik és fejlesztik a közösségi közlekedést.
Karácsony Gergely felhívta rá a figyelmet, hogy az elmúlt évben több száz új busz és 50 troli érkezett. Új és korszerű villamosok álltak szolgálatba, és időközben az M3-as metró felújítása is befejeződött.
Budapest főpolgármestere megjegyezte, a kormány tizenötszörösére emelte a budapestiekre kirótt elvonást. Azt írta, “ma már Budapest finanszírozza a kormányt, és nem fordítva”.
Miért éppen most emelik a vonaljegy árát?
Karácsony Gergely felhívta rá a figyelmet, hogy tíz éve nem változott a vonaljegyek ára. Az elmúlt hónapok során a MÁV, a Volán és több nagyváros is árat emelt, Budapest sem tehet mást. A főpolgármester posztjában sokadjára a kormányzati megszorításokkal indokolta a döntést, amely elmondása szerint a város működőképességét veszélyezteti. Úgy véli, tisztességesebb az emelést most meglépni, mint a “választás után sunnyogva”.
A főváros első embere kiemelte, Budapesten az egyik legolcsóbb a vonaljegy a magyar városok közül. Szeptembertől egy vonaljegy 450 forintba fog kerülni, a buszokon pedig 600 forintért lehet majd megvásárolni. A 10-es gyűjtőjegy ára 4 ezer forint lesz.
Karácsony Gergely leszögezte, az emelés a töredéke az elmúlt tíz esztendő inflációjának. Egy hasonlattal élt, ha egy gombóc fagyi árával párhuzamosan emelnék a vonaljegy árát, akkor 990 forintba kerülne.
Végül posztjában rátért arra, hogy azért a vonaljegyek árát emelik, hogy a bérleteket ne kelljen. Ezzel is arra szeretnék ösztönözni az embereket, hogy ne alkalmi jegyet vegyenek, hanem bérletet. Akinek pedig van bérlete, az válassza gyakrabban a közösségi közlekedést, amivel szerinte mindenki jobban jár.