2021. február 11. | 21:01

Az Európai Autógyártók Szövetségének javaslata alapján ezt a számot 2029-re 3 millióra kellene növelni, ezáltal a vásárlók szívesebben választanák az alternatív meghajtású járműveket.

2024-ig 1 millió elektromos autók töltésére alkalmas állomást kellene létesíteni az Európai Unióban, hogy a fogyasztók magabiztosabban válthassanak az új technológiára, javasolja az Európai Autógyártók Szövetsége. A szervezet fogyasztói és fenntartható közlekedést elősegítő csoportokkal karöltve úgy véli, Brüsszelnek határozott célokat kell kitűznie, ezáltal az autógyártók és az elektromos hálózatot kiépítők is könnyebben tudnának tervezni.

„Az Európai Bizottságnak gyorsan kell cselekednie, és határozottan kitűzött célokkal fellendíteni a tagállamok elektromos töltőpont infrastruktúráját. Ha nem születik megfelelő döntés, az erre az évtizedre kitűzött kibocsátási és klímavédelmi célkitűzések is veszélybe kerülhetnek” - fogalmazott Oliver Zipse, a BMW vezérigazgatója, az Európai Autógyártók Szövetségének elnöke.

A koronavírus-járvány kihirdetése óta javultak az elektromos autókra vonatkozó eladási mutatók, az autógyártók pedig – az EU-s szabályoknak megfelelően – egyre nagyobb hangsúlyt fektetnek az alternatív meghajtású modellek gyártására. A tagállamok kormányai különböző támogatásokkal kívánják növelni a vásárlókedvet, ám a legtöbb fogyasztó továbbra is a töltőpontok hiánya miatt aggódik.

A legfrissebb autóipari adatok szerint 2020-ban alig több mint 224 ezer elektromos töltőpont volt az Európai Unióban. Az elektromos átállás ütemét figyelembevéve ez a szám egyértelműen alacsony, a szakmai szervezetek éppen ezért sürgetik a döntéshozókat. A közösen kiadott levélben 1000 hidrogén töltőállomás 2029-ig történő létesítésére is felhívták a Bizottság figyelmét.