2020. február 04. | 13:32

Végül jávorszarvasbarát kocsiként hagyta el a teszt helyszínét a BMW.

A BMW 3-sorozatú kombi már jártasnak számít a félelmetes jávorszarvaspróbán, ennek köszönhetően jól vizsgázott a kritikus autópálya-biztonsági teszten, amelynek az a célja, hogy kiderítse, mennyire könnyen manőverezik az autó egy közúti veszély elkerülése érdekében, miközben tökéletesen irányítható marad. Tehát hogyan is működik a jávorszarvas teszt, és ez miért számít?

Ezen a biztonsági teszten nem vesz részt valódi jávorszarvas, ehelyett emberségesebb bójákat használnak, amelyek a szóban forgó élőlény elkerüléséhez szükséges távolság szimulálására szolgálnak. Mégis csak jobb, ha nem egy élő állat körül kell tesztelni. Amikor jávorszarvas tesztről van szó, a hozzáértők azt javasolják, hogy egy kemény fékezés után próbáld meg úgy kormányozni az autót, hogy az akadály mögött csússz el, ne pedig előtte. Ebből kiderül, hogy az autó miként viselkedik, ha gyorsan ki kell kerülni egy objektumot viszonylag nagy sebességgel. A Volvo például híresen ügyel erre a próbára és ennek megfelelően fejleszti modelljeit.

A jávorszarvas teszt egy „S” alakú pályán zajlik, amelyet száraz útfelületre állítanak fel. Az autók pedig folyamatosan növekvő sebességgel haladnak, amíg ki nem kell térniük egy bója elöl. A 3-as sorozatú BMW kombi 78 km/órára gyorsult fel, és bár elütött 1-2 akadályt, mégis jól teljesítette a kihívást.

Ha összehasonlítjuk a 3-as kombi 78 km/órás sebességét a kategória társakéval, akkor látszik, hogy nagyon jó tempót tud. Képes volt a BMW M2 78 km/órás szintjét megugrani, ami lenyűgöző egy családi autótól. Összehasonlításképp a 991-es szériás 911 Carrera 4S is 80 km/órás sebességgel teljesítette ugyanazt a tesztet, míg a Honda CR-V csak 75 km/órát ért el.

A BMW 3-as kombi jávorszarvas tesztjét az alábbi videóban nézheted meg: