2020. június 22. | 13:56

A messziről is jól látható irányárat a kevés futott kilométer és a tökéletes gyári állapot indokolja.

Németországban hatalmas piaca van a ‘70-es és ‘80-as évek autóinak, sokan vesznek arrafelé a céges Passat mellé egy „igazi” autót is.  Egy jó állapotú „fiatal” oldtimerért vagy a 30. életévét még el nem ért youngtimerért nagy pénzösszegeket szokás fizetni. Ehhez persze az kell, hogy az autó a kora ellenére tökéletes műszaki állapotnak örvendjen, sőt, még jobb, ha teljesen gyári állapotú. Ezért megy szépen lassan, de folyamatosan felfelé az öreg, ám hibátlan autók ára.

Nem véletlen az sem, hogy akinek ma bárhol a világon különleges autója van, jó eséllyel meghirdeti a mobile.de autósportálon is, hátha pont egy német (vagy a portált bőszen nézegető bármilyen nemzetiségű illető) szeret majd bele és fizeti ki érte a jelentős vételárat.  Ezért a konkrét 1983-as BMW 633 CSi modellért is szép summát szeretnének kapni, ára 97 ezer euró, ami átszámolva 33,5 millió Ft. Minden bizonnyal gazdára fog találni, pedig ennyi pénzért ma vadonatúj 8-as BMW-t lehet ám kapni.

De kinek kell a modern űrtechnika, ha itt van ez a gyönyörű és hamisítatlan időkapszula az autózás aranykorából? Az elegáns zafírkék-metál autó mindössze 1645 kilométert futott, ennek megfelelően sérülés vagy egyéb hiba, de még használati nyomok sincsenek rajta. Ez az autó garantáltan nem látott esőt vagy havat, de száraz időben se nagyon vették elő. Első tulajdonosa egy malagai spanyol férfi volt, akinek az özvegye csak 2015-ben vált meg az autótól, utána visszakerült Németországba.

Azóta egy kicsit hányattatott sorsa van a 3,2 literes sorhatos, 197 lóerős motorral szerelt bajor csodakupénak. A Sportwagen Teiber autókereskedés (érdemes megnézni, milyen autócsodák vannak még eladósorban náluk) már a második alkalommal árulja az autót. Először 2018 áprilisában sikerült eladniuk, ám később visszavásárolták (hogy miért, az nem ismert), hogy aztán most ismét új otthon keressenek neki. Kár, hogy nem én fogadom örökbe.

 

Az E24-es gyári kódszámú „Cápát” 1976 és 1989 között gyártották a németországi Dingolfingban. Kizárólag kétajtós kupé karosszériával készült, a motorkínálat teljesítmény alapján a 630 CSi-vel indult (179 LE) és a 286 lóerős M635CSi-vel zárult. Érdekesség, hogy már ezt a modellt is árulták M6 típusmegjelöléssel, de csak Észak-Amerikában és Japánban volt elérhető, az M635CSi-hez képest csökkentett teljesítményű, 256 lóerős erőforrással.