2021. február 06. | 17:07

71 ezer autót adott el a Lexus tavaly Európában.

A korlátozások következtében kialakult gazdasági válság érzékenyen érintette az autóipart. Főként a 2020-as év első felében volt rendkívül drámai a helyzet: januártól júniusig 26 százalékkal, 44 millióval kevesebb autót értékesítettek, mint 2019-ben.

A Lexus az átlaghoz képest jobban teljesített, de így is 16 százalékkal alacsonyabb volt a forgalma az év első hat hónapja során, összehasonlítva 2019 azonos időszakával. Júliustól megkezdődött a fellendülés időszaka, hiszen 2020 második felében két százalékkal több autót adott el a Lexus, mint 2019 ezen periódusában.

A teljes 2020-as év tekintetében 718 715 autót adott el a japán gyártó, ami 6 százalékos visszaesést jelent összességében. Ezzel szemben a teljes autóipar világszinten 15 százalékkal teljesített szerényebben, a Lexus tehát kijelenthető, hogy fajsúlyosabbá vált.

Európában az eladások 19 százalékot zuhantak, a Lexus a prémiumpiaci részsedést tekintve 2,3 százalékot ért el, magánvásárlók körében pedig 3 százalékot. E két számadat egyaránt rekordot jelent a gyártó európai jelenlétének történelmében.

Kínában jobb mutatókat ért el a Lexus. 11 százalékkal értékesítettek több személygépjárművet 2020-ban, mint egy esztendővel korábban. Ez volt a japán gyártó történetének második legjobb éve a legnagyobb ázsiai országban.

A Lexus eladásai 2020-ban

Piac - Eladások

  • Észak-Amerika - 297 000 db
  • Kína - 225 000 db
  • Európa - 71 000 db
  • Japán- 49 000 db
  • Délkelet-Ázsia- 32 000 db
  • Közel-Kelet- 27 000 db
  • Egyéb- 18 000 db
  • Összesen - 719 000 db

Milyen autókat adott el a Lexus?

Európában főként szabadidőautót értékesített a Lexus, az eladások 81%-át tették ki ezek a járművek. A család öt tagjából, az UX, NX, RX, GX, LX palettából 57 833 darab kelt el. Nyugat- és Közép-Európában száz eladott Lexusból 96-ot vásároltak hibrid hajtáslánccal.

Világszinten rendkívül sikeresen teljesített az ES szedán és az RX szabadidőjármű. Az LC luxuskupé, főként annak kabrió verziója ugyancsak rendkívüli eredményeket ért el.

A Lexus rendelkezik tisztán elektromos meghajtású gépjárművel is, az UX 300e-vel. 2020-ban már néhány fontos piacon megjelent, s egyelőre nagyobb a kereslet iránta mint amennyi rendelkezésre áll. Mindezek alapján garantálható, hogy a 2021-ben várható szélesebb körű piaci bevezetéssel világszinten számottevő lesz az eladások mellé írt szám. A Lexusnál abban bíznak, hogy az LS luxusszedán 2020 végi modellfrissítése fel fogja lendíteni a keresletet a modell iránt.

2021-re a jelenlegi körülmények ellenére növekedést vár a gyártó. Ezt részben attól várják, hogy új tanulmányautót mutatnak be, amely nem csak technológiai értelemben lesz újdonság, hanem a tekintetben is, hogy a Lexus új márkaarculatát elsőként ezen az autón lehet majd tetten érni.

Egyelőre csak egy főbb vonalakat sejtető kép látott napvilágot a koncepcióról, de néhány dolog már ebből is kikövetkeztethető. A széles, ám keskeny lámpatestek az erőt sugárzó hátsó sarkokban kerültek elhelyezésre, közöttük egy méretes Lexus felirat figyelhető meg csupa nagybetűkkel. A lökhárító alsó felén diffúzorra emlékeztető elem került kialakításra. Sportos modellre enged következtetni az összkép, amit tovább erősíti a középen osztott tető ésa hátsó szélvédőig hátrahúzott cápauszony-antenna.