Garantáltan defektmentes a „betonköpeny”, de van egy nagy gond vele.
A Garage 54 csapata messze földön híres az autórajongók körében, mi is számtalanszor írtunk már a társulatról, mivel ezek a derék oroszok elképesztőbbnél elképesztőbb ötletekkel és megvalósításokkal szoktak előrukkolni a műhelyükben. Nekik köszönhetően videó készült arról a Ladáról, ami betonból készült kerekeken gurult.
A kerék az autó egyik legsarkalatosabb pontja, az abroncskészítő cégek folyamatosan fejlesztik a felnikre kerülő gumiköpenyeket a minél csendesebb közlekedés és a jobb tapadás érdekében. Az oroszokban eközben felötlött a kérdés, miszerint mi történne, ha az autógumit levegő helyett cementtel töltenék meg. Ruszki barátaink aztán munkához is láttak, fogtak négy abroncsot, azokon vágtak egy-egy nagyobb lyukat, majd hipp-hopp beléjük is lapátolták a beton összetevőit. Ezt követően vártak egy hetet arra, hogy a cement rendesen megkössön, majd lehámozták a felső gumiréteget, és már ott volt a négy darab beton kerék.
Azokat aztán felpattintották egy szebb napokat is megélt Ladára, bár a felpattintás kifejezés ez esetben nem annyira helytálló, ugyanis a kerekek egyenként 50 kilogrammot nyomtak. Utána pedig meg is nézték, mit tudnak azok. Meglepő, de volt tapadás, alacsony sebességnél pedig még a kormányozhatósággal sem akadt probléma, bár az autó felfüggesztése biztos nem élvezte a kísérletezgetést. A tapadás lejtős felületen már nem volt az igazi, a Lada még behúzott kézifékkel is gurult hátrafelé. Cserébe nem volt hosszú a fékútja a garantáltan defektmentes anyagnak (tegyük hozzá: nagyon kis sebesség és száraz aszfalt mellett).
Utána azonban fény derült a beton kerék legnagyobb gondjára, pár perc után ugyanis kiderült, hogy a „betonköpeny” tartóssága tragikusan pocsék, a négy közül az egyik rövid idő alatt megadta magát, és egyszerűen széttöredezett. Mindegy, egy kísérletet megért a dolog.
Ha érdekelnek a Ladák, akkor mindenképp less rá erre a videóra!