2019. december 19. | 15:52

A családi hatch és a SUV modellek rendszerint jól vizsgáztak.

Az új Ford Puma, a Volkswagen Golf és az elektromos MG ZS EV is megtalálható abban a 6 autót felvonultató listában, amelyek maximális pontszámot kaptak az Euro NCAP 2019 utolsó biztonsági tesztjén.

Az Audi Q8, az MG HS és a Nissan Juke szintén bezsebelte az ötcsillagos értékelést. A Volkswagen Csoport más modelljei csupán csak három csillagot kaptak, akárcsak a Kínai Aiways SUV-ja, de hátha majd tanulnak belőle.

A Volkswagen Up, a Skoda Citigo és a Seat Mii első alkalommal tesztelték bemutatásuk óta. A minősítéseiket ötről háromcsillagra csökkentették. A Volkswagen nem hagyta szó nélkül az eredményeket, megjegyezte, hogy a sávtartó segédszoftvert ma már alapkivitelben felszerelik az új e-Uphoz , ahogyan a Skoda és a Seat konfigurátorban meg is jelenik, a Citigo-e iV és a Mii Electric esetében.

Az Aiways új U5 névre keresztelt elektromos SUV-ja, amely 2020-ban kerül forgalomba a cég első európai modelljeként, szintén csak hármast kapott. A Kia e-Niro riválisa nem vizsgázott jól sem a gyalogos elkerülési teszten, sem az oldalról érkező behatásos teszten.

„Fiatal vállalkozás vagyunk, és tanulunk ezekből az eredményekből. Az Euro NCAP úgy találta, hogy az U5 szerkezetileg biztonságos, és már megoldottuk a tesztelés során kiemelt egyéb kérdéseket. Arra számítunk, hogy az U5 a legbiztonságosabb elérhető középméretű SUV-ok között lesz, amikor jövőre Európa útjára indul” – mondta az Aiways szóvívője.

A 2020-as Ford Puma 94 százalékot ért el a felnőtt utasok kategóriájában, megfelelő védelmet nyújtva többek közt a frontális-, félfrontális- és oldalütközés során is.

A Fiesta-alapú kompakt crossover nem teljesített jól a gyalogosok ütközésének tesztjén, az NCAP felhívta a figyelmet a vaskos A-oszlopra és az autonóm vészfékező (AEB) a legtöbb esetben elkerülte az ütközést.

A nyolcadik generációs Volkswagen Golf követi elődjét ötcsillagos besorolásban. Az NCAP dicsérte a családi ferdehátú kiváló törésbiztosságát és megjegyezte, hogy a Golfon bemutatásra kerülő vehicle-to-X kapcsolódási rendszert is tesztelni fogja.

Az Euro NCAP összesen 55 modellt tesztelt idén, ebből 45 ötcsillagos pontszámot ért el. Matthew Avery, az Euro NCAP igazgatósági tagja és az Thatcham Research kutatási vezetője az új autók biztonsági színvonalát ebben az évben rendkívül magasnak nevezte.

„Amikor a program 1997-ben elindult, azt állították, hogy lehetetlen elérni a legmagasabb minősítést. Hosszú utat tettünk meg azóta, amikor a gépjárműgyártók csak a legalapvetőbb kötelező biztonsági előírásoknak feleltek meg” – mondta Avery.

Az autós világ további híreiért nézd meg az Alapjárat hírműsorát!