Brutális masinát vezetett Szijjártó Péter a Continental veszprémi tesztpályáján

Kiss Márton újságíró
Közzétéve:
2020-09-25, 12:56

A Dodge Ram vázára épített, V8-as motorral ellátott terepjáró megy, mint a meszes.

Szeptember 24-én tartották a veszprémi Continental Tesztpálya hivatalos megnyitóját. A szűk körű eseményen Magyarország külgazdasági és külügyminisztere, Szijjártó Péter is részt vett, aki aztán beszállt egy különleges terepjáróba – végül maga Szijjártó Péter is a volán mögé ülhetett, és vezethette az autót, írja az Index.

Szijjártó Péter egy különleges terepjáró volánjánál

A politikus egy Dodge Ram vázára épített, V8-as motorral ellátott terepjáróba pattant, be, a gépet a TEK-esektől kellett kölcsönkérni. Ha kíváncsi vagy a speciálisan átalakított járműre, akkor indítsd el azt a videót, ami Szijjártó Facebook-oldalán jelent meg csütörtökön.

„A videóban azt is látni, hogy a sofőr százról vészfékezik, egy kanyarnál pedig megjegyzi, hogy a TEK-esek biztosan aggódnak egy kicsit” – számolt be a részletekről az Index újságírója.

Dodge Ram vázára épített, V8-as motorral ellátott terepjáró

Közép-Európa legnagyobb járműdinamikai tesztpályája épült Veszprémben, a 9,7 milliárd forintos beruházás 130 új munkahelyet teremt, amelyhez a kormány 1,460 milliárd forintos támogatást nyújtott, mondta el Szijjártó Péter.

Az új 27 hektáros tesztpálya összesen öt modulból tevődik össze. A pályán kialakítottak egy 210 méter átmérőjű dinamikai felületet, egy 150 méteres locsolt kerámiafelületet, amely állítólag a jégnél is jobban csúszik. A pálya emellett rendelkezik egy 10 százalék döntöttségű, közel 500 méter hosszú gyorsítósávval, valamint hat különböző meredekségű dombbal és egy 825 méter hosszú locsolható aszfaltpályával, ahol 150 km/órás maximális sebesség érhető el.

Ha az alábbi videó valamiért nem indulna el, akkor kattints erre a linkre.

Kapcsolódó írások

1958 Continental Mark III, piros kabrió, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 28.
1958-ban a Ford megpróbálta feléleszteni a haldokló Continental divíziót. A Mark II utódjául egy költséghatékony 7,0 literes yachttal állt elő, ami 1958-ban a Mark III-ban teljesedett ki.
1950 Studebaker Champion Starlight Coupé, meggyvörös kupé, elölnézet, oldalnézet, balról, távolról
2019. december 01.
Az elmúlt évtizedek során számtalan olyan gyártó tette le a kanalat, melyek modelljei sokban hozzájárultak az autózás mai formájának kialakulásához. Ma 6 ilyen amerikai bestiával ismerkedhetsz meg

További hírek