2022. január 10. | 14:36

Az ellátási lánc akadozása és a chiphiány miatt jelentősen visszaesett az új autók gyártása, így sokan a használt autók piacán válogatnak.

A mobile.de legfrissebb kimutatása alapján a 2021-es évben 20,9 százalékkal növekedett a portál felületén hirdetett használt autók átlagára. Emellett kiemelik, hogy az eladásra kínált járművek egyre kisebb futásteljesítménnyel rendelkeznek, és az eddig megszokotthoz képest jóval rövidebb időt töltenek a piacon.

Az oldal adatai azt mutatják, hogy egy a legnagyobb, 24,3 százalékos emelkedés a kisautó-szegmensben volt tapasztalható. Ezek a modellek átlagosan 15 961 euróra (aktuális árfolyamon átváltva 5,7 millió forintra) drágultak. A felső-középkategória első ízben lépte át a 40 ezer eurós (14,4 millió forintos) árszintet. Emellett igen nagy népszerűségnek örvendenek a német használtautó-piacon a haszongépjárművek is, ugyanis ebben a kategóriában találhatóak a lakóautók, amelyek népszerűsége fellendült a járványügyi korlátozások következtében.

2020 novemberében átlagosan 97,3 napig tartott, míg egy használt autó gazdát cserélt, egy évvel később ez a szám már csak 86,3 nap volt. Ugyanebben az időszakban az eladásra kínált autók száma 693 236 darabról 493 897-re esett vissza, ami 28,8 százalékos csökkenést jelent. A futásteljesítmény tekintetében pedig 10,2 százalékkal mutatott kevesebbet a hirdetett autók kilométerórája, mint az egy évvel korábbi állapot szerint.

A használt autók piacán tapasztalható fellendülés annak eredménye, hogy a különféle nyersanyagok – elsősorban az alumínium és magnézium – ellátásában tapasztalható fennakadások, illetve az autóipar egészét sújtó globális chiphiány következtében a gyártók komoly kieséseket kénytelenek elkönyvelni a termelés volumenét illetően.

Ezzel párhuzamosan a korlátozások felértékelték az egyéni mobilitás jelentőségét, és aki teheti, a tömegközlekedést igyekszik alternatív megoldásokkal kiváltani. Így inkább egy sokoldalú, megfizethető árú használt autót keresnek.

használt autók

Ez a tendencia más oldalak esetében is megfigyelhető. Míg 2020 augusztusában még 20 240 euró (7,2 millió forint) volt a hirdetett autók átlagára, addig egy év alatt ez az összeg már 23 196 euróra (8,3 millió forintra) emelkedett.

Az alternatív hajtástípusok tekintetében a tisztán elektromos autók átlagosan 35 573 euróba (12,7 millió forintba), míg a plug in hibridek 36 221 euróba (12,9 millió forintba) kerültek 2021 augusztusában. A legfeljebb egy éves elektromos modelleket átlagosan 43 983 euróért (15,7 millió forintért) hirdették, ami a megelőző hónaphoz képest 0,61 százalékos emelkedést jelent. Ezzel szemben az 1-3 év közötti elektromos autók ára átlagosan közel 5 százalékkal, 31 606 euróra (11,3 millió forintra) növekedett. Míg a 3-5 év közötti elektromos autók 0,83 százalékkal lettek drágábbak.

Ami a használt hibrideket illeti, az autók ára 2021 augusztusában 37 916 euró (13,5 millió forint) volt, ami 1,3 százalékos emelkedés az előző hónaphoz mérten. Nem megszokott gyakorlat, hogy az 1-3 éves modellekért ennél több mint 500 euróval kértek többet, vagyis átlagosan 38 492 eurót (13,7 millió forintot). Ez 1,53 százalékos áremelkedést jelent egy hónap alatt. Csaknem 6 százalékos volt az áremelkedés a 3-5 év közötti hibrid autók tekintetében – az átlagár 27 702 euró (9,9 millió forint) volt.

Használt autót vásárolnál Németországból? Ne habozz tovább, és keresd fel a Magyar Autókereskedőház Zrt. kollégáit telefonon (+36203663447) vagy e-mailben!