2023. szeptember 28. | 17:35

Az implantátumokkal rendelkező hölgyek nagyobb biztonságban érezhetik magukat az autóban.

Érdekes megállapításra jutott az amerikai Plasztikai Sebészeti Társaság. Egy friss tanulmányuk alapján a szilikonkeblekkel rendelkező hölgyek nagyobb biztonságban érezhetik magukat az autóban ülve, az implantátumok ugyanis egy alacsony sebességnél bekövetkező baleset során extra légzsákként funkcionálnak.

A kutatók ütközést szimuláltak szilikon implantátumokkal és anélkül. A teszt során 2000 newtonos erőhatásnak vetették alá az anyagokat, ez a terhelés körülbelül 16 km/h ütközési sebességnek felel meg egy autóban, ekkora behatás akár bordatörést is okozhat.

Ezt elkerülhetik azok a hölgyek, akik a mellnagyobbító műtétet választják. A kutatás eredménye szerint az implantátumok 23 százalékkal nagyobb biztonsági tényezőt jelentenek a természetes keblekkel élőkhöz képest.

A Német Esztétikai Plasztikai Sebészeti Társaság (DGÄPC) adatai szerint évente körülbelül 67 000 nőnek kezelik a melleit szilikonnal. Felmerül a kérdés: a nagyobb mellimplantátumok nagyobb sebességnél jobban védelmet nyújtanak a sérülések ellen?

„Ennél a baleseti mechanizmusnál nem számít, hogy 200 vagy 500 milliliter szilikon van az implantátumban” – fogalmazott Dr. Helge Jens, az aacheni klinika plasztikai sebésze.

A Milánói Műszaki Egyetem olasz közlekedés-orvosi szakértői ragasztószalaggal és négypontos biztonsági övvel egy kerek implantátum protézist erősítettek egy ütközési próbabábuhoz. Az 50 km/h-s ütközést szimuláló töréstesztek után arra jutottak, nem volt egyértelmű sérülés a protézisben. A 90 km/h-s becsapódás után azonban törés volt látható, az implantátumból szivárgott a szilikon. A szakértők azonban úgy vélik, hogy a legtöbb behatás nem károsítja az implantátumokat, kivéve az éles tárgyakkal való találkozást.

A baleseti orvosok szerint azonban a szervezet saját zsírlerakódásai nem nyújtanak extra védelmet autóbaleset esetén. Alapvetően a zsírszövet és a mellimplantátumok nem helyettesítik a biztonsági rendszereket és a légzsákokat, magyarázza Helge Jens. Az autó beépített rendszerei tehát továbbra is szükségesek, egy alacsonyabb sebességnél bekövetkező ütközés során mindenesetre a szilikonkeblűek nyugodtabbak lehetnek.

revjake / Getty Images