Egy hardcore Ferrari 812-t filmeztek Maranello utcáin

Közzétéve:
2020-06-23, 10:56

Jön a gyorsabb Superfast...

812 GTO és a 812 VS – ez két név kering az interneten, amelyeket a Ferrari valószínűleg használni fog a Superfast hardcore változatához. Az előbbinek nincs szüksége bevezetésre, mivel a Gran Turismo Omologato jelvény az 1960-as évek közepén debütált az ikonikus 250 GTO típussal, majd körülbelül 20 évvel később a 288 GTO-val folytatódott, azt pedig egy évtizeddel ezelőtt az 599 GTO követte.

Ami a másik monikert illeti, a VS a „versione speciale”, olaszul a „speciális változat” kifejezést jelenti. A Ferrari a múltban olyan autókhoz is használta, mint például a 375 MM Berlinetta Speciale, a 348 Speciale, a 458 MM Speciale. Egyelőre nem tudni, hogy melyiket fogja használni a gyártó, viszont az is elképzelhető, hogy valami teljesen új megnevezéssel áll majd elő, ami remélhetőleg nem a La Superfast lesz az.

Az el nem ismert Ferrari prototípus

Új bizonyítékok mutatják, hogy a 812 Superfast komolyabb lesz mint eddig. Maranelló központjától nem messze filmeztek le egy fekete prototípust, amely nagyobb hátsó diffúzort és négy darab kipufogót kapott. A hangja is kicsit más volt, ez lehet a módosított motor miatt vagy a szigorodó kibocsátási normák miatt is.

Noha a rajongók minden bizonnyal nem szeretik, ahogy mennek a dolgok, mégis hálásnak kell lenni azért, hogy a Ferrari megtalálta a módját a V12 életben tartásának. Sajnos kihaló félben vannak ezek a csodálatos orgánummal rendelkező erőforrások. A BMW nem fogja használni az M760i-ben, míg a Mercedes csak a Maybach S osztályba tesz V12-t. Az ilyen motort kináló márkák között szerepel a Bentley, a Rolls-Royce, az Aston Martin, a Pagani és a Lamborghini. Azonban ez a lista a következő években még rövidebb lesz.

Örülök, hogy a Ferrari életben tartja a V12-t, az pedig hab a tortán, hogy a 6,5 literes szívó blokk több mint 800 lóerő és 718 Nm nyomaték leadására lesz képes. Egy esetleges súlycsökkentéssel pedig valóságos rakéta lenne, nem pedig egy szokványos modell. A kupét állítólag egy kabrio változat követi majd, ami a 812 GTS továbbfejlesztett változata lesz.

A Ferrari még csak nem is ismerte el az autó létezését, ezért nem tudni, hogy mikor mutatják be. 2020-ra egyébként 2 új modellt vizionáltak előre, ebből az egyik az SF90 Stradale Spider lehet, míg a másik ez a hardcore Superfast.

Kapcsolódó írások

Ferrari Monza SP1 és SP2 egymás mellett szemből
2019. február 21.
A Ferrari 2018 őszén a Párizsi Autószalonon bejelentette az Icona sorozat első két tagját

További hírek