Erős(ebb) Pista: Ferrari 488 Pista Novitec

Közzétéve:
2019-08-20, 16:50

A Novitec által kezelésbe vett Ferrari 488 Pista csaknem 800 lóerős lett

A Novitec évek óta precízen és magabiztosan nyúl hozzá a világ legkülönlegesebb sportkocsijaihoz. A Ferrari és Maserati több modelljéhez kínálnak átfogó tuning csomagokat az ügyfeleknek. Tudják, hogyan lehet hatalmas szárnyak és őrült aero kitek nélkül felkelteni a figyelmet.

Nemrégiben a bajor tuning cég kezelésbe vette a Tesla Model 3-at is, majd visszatért a régi, kedvelt ágaskodó lovas márkához és egy projekthez, amin régóta dolgoztak. A 488 Pista esetében az volt a cél, hogy frissítsék az autó megjelenését anélkül, hogy megsértenék a maranellói tervezőket és átszabnák a klasszikus Ferrari vonalakat.

A Ferrari 488 Pista Novitec oldalról fotózva

Ennek megfelelően első ránézésre nem is látni nagyobb eltérést a gyáritól. Mint szokták mondani, az ördög a részletekben rejlik. A Novitec szénszálas kiegészítőkkel látta el, melyek nem csak extra látványt, de  plusz leszorító erőt is nyújt. Mivel az összes új elemet szélcsatornában fejlesztették ki a maximális aerodinamikai hatékonyság végett.

Előre kapott egy ízléses splittert, amely megnöveli a lökhárító méretét. Az oldalsó szoknyák, a visszapillantók, az ajtóablakok első háromszögei és az oldalsó légbeömlők is szénszálas borítást kaptak, ezektől még elegánsabb lett oldalról a 488 Pista. A hátulját kimondottan morcosra szabták, jó sok szénszálas anyaggal körbe fogták a hátsó lámpákat.

A Ferrari 488 Pista Novitec hátulról

A gyári felniket kidobták és a tuner 21 colosakat kapott előre, 22-eseket pedig hátra. Az új papucsok mellé hidraulikus felfüggesztést kapott, amely 35 mm-rel lejjebb ülteti a kasztnit és agresszívabb kiállást kölcsönöz. Viszont ha útjába kerül egy fekvőrendőr vagy "durvább" terepre téved, akkor a jelentős anyagi károk elkerülése végett az elejét 40 mm-rel meg is tudja emelni.

A Ferrari 488 Pista Novitec elölről

Természetesen a motorteret sem hagyták érintetlenül, így a 3,9 literes ikerturbós V8-as 711 lóerejét és 770 Nm nyomatékát a Novitecnek sikerült feltornázni 791 lóerőre és 898 Nm-re. Ezzel a 0-100-as sprint idő 2,85 másodpercről 2,7 másodpercre csökkent. A maximális sebesség pedig 340 km/óráról 345-re növekedett.

Forrás:

További autós hírek

2019 az az év, amikor másról sem lehet hallani, csak arról, hogy az autók ölik meg a bolygónkat. De komolyan!…

Egy orosz színész nem bírta elviselni, hogy megelőzték, azonnal visszaelőzött. Vesztére. – írja az origo.hu Az egész jelenetet rögzítette az…

Legkevesebb 13 halottat követelő buszbaleset történt a szlovákiai Nyitragerencsér közelében szerdán – jelentette hivatalos közlésre hivatkozva a szlovák média. A…

A Győr-Moson-Sopron Megyei Rendőr-főkapitányság Balesetmegelőzési Bizottsága az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottsággal közös kampány keretében, kétnyelvű közlekedésbiztonsági plakátokat helyezett ki az elmúlt…

Kedd este valaki fának csapódott egy A-osztályos Mercedes-Benzzel Csillebércnél, amely a MOL Limo flottájába tartozik. A sofőr a baleset után…

Kapcsolódó írások

Heti autós képgyűjtemény
2017. február 09.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.
A 8 legszebb hangú V12
2017. június 13.
A V10-ek után mindenképp érdemes a 12 hengeres V motorokat is átnyálazni. Szinte kizárólag szuperautókat és óriás luxus szedánokat szereltek ilyen szívvel, így a hétköznapi autók szóba se jöhetnek.
A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika
Az International GT Open hungaroringi hétvégéjének GT3-as képei
2018. július 09.
Az International GT Open magyarországi hétvégéjét leginkább a végletesség jellemezte.