Erős(ebb) Pista: Ferrari 488 Pista Novitec

Közzétéve:
2019-08-20, 16:50

A Novitec által kezelésbe vett Ferrari 488 Pista csaknem 800 lóerős lett

A Novitec évek óta precízen és magabiztosan nyúl hozzá a világ legkülönlegesebb sportkocsijaihoz. A Ferrari és Maserati több modelljéhez kínálnak átfogó tuning csomagokat az ügyfeleknek. Tudják, hogyan lehet hatalmas szárnyak és őrült aero kitek nélkül felkelteni a figyelmet.

Nemrégiben a bajor tuning cég kezelésbe vette a Tesla Model 3-at is, majd visszatért a régi, kedvelt ágaskodó lovas márkához és egy projekthez, amin régóta dolgoztak. A 488 Pista esetében az volt a cél, hogy frissítsék az autó megjelenését anélkül, hogy megsértenék a maranellói tervezőket és átszabnák a klasszikus Ferrari vonalakat.

A Ferrari 488 Pista Novitec oldalról fotózva

Ennek megfelelően első ránézésre nem is látni nagyobb eltérést a gyáritól. Mint szokták mondani, az ördög a részletekben rejlik. A Novitec szénszálas kiegészítőkkel látta el, melyek nem csak extra látványt, de  plusz leszorító erőt is nyújt. Mivel az összes új elemet szélcsatornában fejlesztették ki a maximális aerodinamikai hatékonyság végett.

Előre kapott egy ízléses splittert, amely megnöveli a lökhárító méretét. Az oldalsó szoknyák, a visszapillantók, az ajtóablakok első háromszögei és az oldalsó légbeömlők is szénszálas borítást kaptak, ezektől még elegánsabb lett oldalról a 488 Pista. A hátulját kimondottan morcosra szabták, jó sok szénszálas anyaggal körbe fogták a hátsó lámpákat.

A Ferrari 488 Pista Novitec hátulról

A gyári felniket kidobták és a tuner 21 colosakat kapott előre, 22-eseket pedig hátra. Az új papucsok mellé hidraulikus felfüggesztést kapott, amely 35 mm-rel lejjebb ülteti a kasztnit és agresszívabb kiállást kölcsönöz. Viszont ha útjába kerül egy fekvőrendőr vagy "durvább" terepre téved, akkor a jelentős anyagi károk elkerülése végett az elejét 40 mm-rel meg is tudja emelni.

A Ferrari 488 Pista Novitec elölről

Természetesen a motorteret sem hagyták érintetlenül, így a 3,9 literes ikerturbós V8-as 711 lóerejét és 770 Nm nyomatékát a Novitecnek sikerült feltornázni 791 lóerőre és 898 Nm-re. Ezzel a 0-100-as sprint idő 2,85 másodpercről 2,7 másodpercre csökkent. A maximális sebesség pedig 340 km/óráról 345-re növekedett.

Kapcsolódó írások

A ritka, Verde Silverstone fényezésű 1995-ös Ferrari F355 Berlinetta
2020. február 18.
A Ferrari F355 az egyik legkedveltebb sportautó, amely kigurult Maranellóból az Enzo Ferrari utáni korszakban.
Heti autós képgyűjtemény
2017. február 09.
Blogunkon új, könnyed heti rovat indul szórakoztató és informatív képekkel, kötetlen témákban. Érdekességek, humor, motorsport, fotográfia, egyszóval bármi, ami autó.

További hírek