2020. október 26. | 14:32

Nagy kérdés, hogy ezek az intézkedések elterjedhetnek-e majd Európában, vagy akár Magyarországon.

A francia környezetvédelmi miniszter bejelentette, annak érdekében, hogy csökkentsék a nagyobb és súlyosabb autók CO2 kibocsátását, meg fogják adóztatni azok tulajdonosait. Az újfajta “súlyadót” úgy határozták meg, hogy 1800 kg felett minden egyes további kilogramm után 10 eurót (mai árfolyammal számítva 3600 forint) kell fizetni az új modellek után. Ez az intézkedés főleg a nagyobb SUV járműveket érinti, de szedánok és egyterűek is vannak ebben a súlytartományban.

„A súlyadó, amelyet most kivetünk egy szükséges és erős üzenet a nehéz járművek környezeti hatásainak figyelembevételéhez. Minél nehezebbek az autók, annál több üzemanyagot és energiát használnak fel, még több szennyezéssel.” – mondta Barbara Pompili, a francia környezetvédelmi miniszter.

Az új adó a 2021-es költségvetésben fog megjelenni és nem vonatkozik az elektromos autókra. Ez mondjuk felvet néhány kérdést azért...A francia piacvezető márkák, mint például a Peugeot és a Renault terepjárói nem haladják meg az 1800 kilogrammos határt, ám például a Mercedes és az Audi nagyobb luxusmodelljeit biztosan érinti az új adó. Az AFP francia hírügynökség szerint ez az intézkedés arra hivatott, hogy a társadalmat és az ipart is ösztönözze az ökológiai lábnyom csökkentésére. Márpedig éppen ezekben az években nyertek teret a nagyobb szabadidő-terepjárók, főként a kisebb autók kárára.

A kérdés, hogy ez idővel egy bevett szokás lehet-e Európában, vagy esetleg Magyarországra is elérhet előbb vagy utóbb? 

Amennyiben érdekelnek a Renault SUV modelljei, nézd meg alábbi tesztünket. Ha nem indul a videó, kattints és nézd meg az Alapjárat csatornáján.