kedd - 2024. április 30.
25 °C
időjárástiszta égbolt
95 647 Ft
100 697 Ft
D 633 Ft

Ez a modern cápa lenne minden idők legszebb BMW-je?

Ezek a szavak jutnak eszembe erről a dizájnról: gyönyörű, gyönyörű és gyönyörű.

Minden dizájner minden ötlete sajnos nem valósulhat meg, mégis nagy kár lenne, ha ezt a számítógépes grafikát nem követné valódi modell. A Németországban élő autódizájner, Grigory Butin megálmodta, miként festene ma modern köntösben a BMW ikonikus autója, a legendás cápa BMW. Kérem, ha a BMW-től olvassa/látja ezt bárki is, küldje már el a képeket Münchenbe, hátha ráharapnak! Nagyon megköszönném.

Itt szerencsére nincsen földig érő vese, lásd új BMW 4, vagy hatalmasra tágult orrlyuk, mint a BMW X7 esetében, a modern hatoson minden részlet tökéletes, mindenből pont annyit kap az ember, hogy az összképet gyönyörűnek lássa. Sportos és agresszív, ugyanakkor mégis harmonikus. Egy-két részlet persze ismerős a bajorok más autóiról, de ennyire szükség is van, hogy tudjuk, egy BMW-vel van dolgunk.

Az orr talán az előző generációs ötös BMW-é (F10), a sziluett természetesen emlékeztet a korábbi hatosokra és ott van a jól ismert BMW-védjegy is, a „golfütő” az oldalablakok hátsó végében. Főleg oldalnézetből ámul és bámul az ember: a látvány egyszerűen tökéletes. Ilyennek kellene lennie az új 8-asnak, ha már a 6-os sorozatot elkaszálták miatta. Történetesen az új nyolcas inkább a korábbi hatos, semmint a ’90-es évek 8-as sorozatának, a szemet gyönyörködtető E31-nek a szellemi utódja.

Vajon milyen motor, milyen hajtáslánc kerülne a modern kori cápába? Bizonyára nem elektromos lenne! Egy GT terepe az autópálya, ott is a belső sáv, szigorúan a leszabályozás körüli tempóval a korlátlan német Autobahnon. A villanyhajtás városba való! Akkor vajon egy feltöltött benzines erőforrás duruzsolna az orrában? El tudnék képzelni egy selymes 5-600 lóerős V12-t vagy V10-et, de ezek a motorok sajnos a dicső múlthoz tartoznak.

Ott van a kézenfekvő megoldás a V8, amit ma is bőszen használ a BMW, de félek, hogy egy ilyen modern, teljesen új fejlesztésű autóba ma már kizárólag üzemanyagtakarékos, plug-in hibrid rendszerek kerülhetnének. Remélhetőleg nem egy 2,0 literes négyhengeres, hanem egy 3,0 literes sorhatos és a hozzá kapcsolódó villanymotor(ok). Az összeteljesítmény lehetne mondjuk 500 lóerő, minek több. Az akkumulátor pedig pont akkora lenne, hogy 25 kilométert meg lehessen tenni vele villannyal (zöld rendszám), de egy méterrel se többet, mert nem kell a feleslegesen nehéz akkupakk.

Forrás: