2020. március 20. | 10:13

Az Audi nem hagyta jóvá, hogy a nyolcadik generációs ferdehátúba a 2,5 TFSI kerüljön.

Nemrég mutatkozott be a nyolcadik generációs Volkswagen Golf, amelyből GTI, GTD, GTE és R kivitel is lesz. A csúcsváltozat egy 2,0 literes, négyhengeres motort kap nagyjából 330 lóerővel, ám az Autovisie magazin szerint a Volkswagennek más tervei voltak eredetileg az R kivitel blokkjával kapcsolatban. Ők ugyanis az Audi 2,5-ös, öthengeres TFSI motorját szerették volna felhasználni, ám a négykarikás gyártó ezt diplomatikusan elutasította.

Feltehetően azért, mert így túl nagy konkurenciát jelentett volna a Golf R az Audi RS3-nak, hiszen Volkswagen árcéduláján feltehetően alacsonyabb összeg szerepelt volna, nagyjából azonos teljesítmény mellett. Az Audi például a KTM és a Donkervoort számára is „kölcsönadja” az öthengeres motort, ám ezek nem közvetlen konkurensei sem az RS3-nak, sem a TT RS-nek, sem pedig a Q3 RS-nek. Ezt a motort ráadásul Győrben készítik, a kapacitás ilyen mértékű növelése pedig komoly logisztikai feladat lenne.

A korábbi R400 koncepción egyébként már megmutatta a Volkswagen, hogy a 2,0 literes motorból is ki tud hozni közel 400 lóerőt és 450 Nm nyomatékot, ráadásul egy R Plus kivitelről is felröppentek a hírek. Innentől már csak a gyártón múlik, hogy meglépi-e ezt a dolgot.